072-3300504

גוסיפ גירל

בלי שום קשר לבלוגרית החרוצה שעושה בלגן באפר איסט סייד במנהטן, מחקר חדש שפורסם בבריטניה טוען כי נשים לא מסוגלות לשמור על סוד לאורך זמן וחייבות לספר אותו הלאה. למי? זה כבר סיפור אחר...

דפנה גוטפריד | 21-09-2009 15:10:00

כמה זמן תוכלי לשמור מידע עסיסי לעצמך? מחקר חדש גורס כי האישה הממוצעת לא יכולה לשמור סוד לאורך זמן, יותר מ-47 שעות ליתר דיוק. החוקרים מצאו כי נשים לרוב ישפכו את כל המידע העסיסי לפחות לאדם אחד בטרם יחלפו 47 שעות ו15 דקות, כך פורסם בדיילי טלגרף.

כמובן שיש חשיבות לאדם בו עוסקת הרכילות, אך לרוב החבר, הבעל, החברה הכי טובה או האמא יהיו בין האנשים הראשונים לשמוע את כל הפרטים.

המחקר בדק כשלשת אלפים נשים, מעל גיל 18, ומצא כי ארבע מתוך עשר נשים לא היו מסוגלות לשמור על סוד בלי שום קשר לעד כמה היה מדובר בנושא אישי, אדם קרוב או צורך בחשאיות.

כמו כן, המחקר מצא כי אלכוהול תורם לא מעט בזירוז בחשיפת הסודות, מאחר שיותר מחצי מהנבדקות העידו כי מספיקה כוס יין, או שתיים, כדי שיפלטו החוצה את כל הפרטים המביכים.

מייקל קוקס, שהזמין את המחקר אמר בתגובה כי "עכשיו זה רשמי – נשים לא מסוגלות לשמור סודות. היינו מאוד להוטים למצוא כמה סודות אנשים מספרים. לא משנה כמה חשובה פיסת המידע, היא לרוב יוצאת לציבור בפחות מ-48 שעות. זה אומר שכל אזרח בריטי שבטח בחברה עם מידע רגיש צריך להיות מודאג, כי אין לו מושג לאן הסוד שלו הגיע".

הנושאים החמים לסודות כוללים יחסים רומנטיים, המחיר האמיתי של רכישה מסוימת או יחסים אינטימיים. נשים לרוב יחלקו עם חברותיהן את המידע בכל דרך אפשרית אם בשיחה פנים מול פנים, אם בטלפון או אפילו בהודעת טקסט.

למרבה הצער, יותר מרבע מהנבדקים הודו כי הם אינם זוכרים את אשר סיפרו יום לפני כן.

מנגד, קשה לנו לסכם את הכתבה מבלי לנסות ולסתור את מסקנות המחקר. יש לנו במערכת מספר הוכחות לכך שהממצאים אינם מדויקים וכי נשים מסוגלות לשמור על סודות לאורך זמן, היינו שמחות לספר לכם בדיוק במה מדובר אבל אנחנו לא ממש יכולות.

אבל אל תגלי לאף אחד
אבל אל תגלי לאף אחד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד