072-3300504

כוסית אחרונה

סטודנטים אמריקאים יודעים לחגוג כמו שצריך בהילולות שתייה לתוך הלילה - האמנם? מחקרים חושפים כי ההשלכות השליליות של צריכת אלכוהול רבות מיתרונותיה

איתי קינן | 23-06-2009 10:37:00

סקוט קרוגר, סטודנט בMIT, חלם על כיבוש הפסגה האקדמית ועל חיים ארוכים של הצלחה ועושר, אך חלומותיו נגדעו באיבם כשהוא מת מהרעלת אלכוהול. במותו כמות האלכוהול שנמצאה בדמו הייתה פי חמש מכמות האלכוהול המורשת בזמן נהיגה לפי החוק במדינת מסצ'וסטס. חבריו ללימודים סיפרו כי הוא שתה משקאות רבים בזמן קצר, כחלק מהילולת שתייה שנערכה בקמפוס.

סקוט איננו תלמיד הקולג' הראשון המוצא את מותו בנסיבות מצערות אלו. רק בשנת 2005 כ-318 בני אדם בין הגילאים 15-24 מצאו את מותם מהרעלת אלכוהול בלבד. רבים מהם אחר לילה של חגיגות בקולג'.

באוניברסיטת וירג'יניה, למשל, ישנה מסורת בשם "החמישית של השנה הרביעית", בה בוגרי השנה הרביעית שותים חמש כוסיות של משקה אלכוהולי כלשהו (עדיף עם אחוזי אלכוהול גבוהים) בתום משחק הפוטבול החותם את העונה. מאז 1990 נהרגו לפחות 18 סטודנטים בעקבות קיום מסורת זו.

השלכות רחוקות הטווח של שתייה מעין זו, היא בדיוק כמו האנג אובר. יותר מ-300 אלף סטודנטים כיום, ימותו בסופו של דבר מסיבות הקשורות באלכוהול, כמו, נהיגה בגילופין, שחמת הכבד, מחלות לב וסוגים שונים של סרטן.

הסכנות הרבות והסטטיסטיקות המבהילות לא פגעו במסורת השתייה בקולג'ים, אלא להפך. מחקר חדש שנערך בארצות הברית לאחרונה גילה כי הילולות שתייה בקרב תלמידי הקולג' רק התרבו בשנים האחרונות, וכך גם ההשלכות השליליות. מספר תאונות הדרכים הקשורים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול עלה ומספר המתים כתוצאה מהרעלת אלכוהול שולש.

צריכה לא נכונה של אלכוהול פוגעת לעיתים גם בסובבים את מי ששותה, כמו חברים קרובים, בני זוג, חברי הצוות ומרצי הפקולטה. מחקרים חושפים כי יותר מ-700 אלף תלמידים נפגעו מסטודנט ששתה, לפחות מאה אלף סטודנטים היו קורבנות תקיפה מינית שנעשתה בעקבות השפעת האלכוהול, כ-400 אלף סטודנטים קיימו יחסי מין לא מוגנים ולפחות מאה אלף מהם היו שיכורים מכדי לזכור אם הסכימו לקיים יחסי מין, יותר מעשר אחוז מהסטודנטים השתיינים הודו כי פגעו ברכוש הקולג' בעת שהיו שיכורים.

מספר אוניברסיטאות וקולג'ים החלו לטפל בבעיה, זאת על ידי שיעורי הסברה בנושא, וניסיון להציע אלטרנטיבות, כמו, מסיבות ללא אלכוהול. הבסיס לשינוי נמצא בשינוי הגישה לבעיה. על החברה ללמוד להתייחס בכובד ראש לשתייה בקרב תלמידי הקולג', במיוחד החברים הקרובים שדעתם היא המשפיעה ביותר. בנוסף, על הסטודנטים לקחת אחראיות אישית על הבריאות שלהם וחייהם, ולהבין שאין צורך בשתייה מופרזת או נהיגה בשכרות כדי לסיים תואר בהצלחה.

מי רוצה להרים כוסית?
מי רוצה להרים כוסית?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד