072-3300504

הסתיימה השביתה באונ' הפתוחה

לאחר כחודשיים בהם הושבתו הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, הצליחו ההנהלה וסגל ההוראה להגיע לפשרה שתאפשר לשוב לכיתות. הסטודנטים יקבלו הקלות

הדר גילת | 08-06-2009 12:53:00

השביתה באוניברסיטה הפתוחה מסתיימת. כחודשיים לאחר שפתחו בשביתה, החליט אתמול (א') סגל ההוראה באוניברסיטה להשהות את השביתה שקיימו כחלק ממאבקם על תנאי העסקה. 175 מאנשי סגל ההוראה תמכו בחזרה ללימודים ו - 25 התנגדו. הלימודים במוסד חודשו היום (ב') בשעה 12:00.

ההחלטה לשוב ללמד הגיעה לאחר הודעת ההנהלה ביום חמישי האחרון כי היא מקבלת את מתווה הפשרה שהציעה הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, לפיו ייחתם הסכם קיבוצי באוניברסיטה במקצועות ההנחיה, על בסיס הסכם הסגל הזוטר שנחתם באוניברסיטאות האחרות בתום השנה שעברה.

יחד עם זאת, עדיין קיימות מחלוקות באשר לדרך עיגון זכויותיהם של מרכזי ההוראה בקורסים השונים, של מנחים בעלי משרה חלקית, שאינם נקראים "עמיתי הוראה" ועל אופי ההתארגנות של העובדים.

עובדי האוניברסיטה מפגינים. ארכיון
עובדי האוניברסיטה מפגינים. ארכיון

הקלות לסטודנטים
הנהלת האוניברסיטה הפתוחה, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים, שקדה בימים האחרונים על מציאת פתרונות שיקלו על הסטודנטים להתמודד עם הקשיים שנגרמו להם בגין השביתה.

לצורך כך נבנתה תוכנית וגובש סל הקלות שיאפשרו לסטודנטים לסיים בהצלחה את סמסטר בי, זאת ללא הארכה של הסמסטר.

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר כי מי שיחליט שלא להיבחן על הקורסים של סמסטר ב', יוכל להירשם ללא תשלום לאותו קורס בסמסטר עתידי (עד סוף שנת הלימודים תש"ע). כמו כן, מי שיבחר לגשת לבחינה וייכשל בה, יוכל לחזור על הקורס פעם נוספת בשנת תש"ע, ללא תשלום.

בנוסף לכך, גובשו הקלות באשר למבחנים, ביניהן: סטודנט יוכל לגשת לבחינה עד שלוש פעמים, כאשר הציון הקובע יהיה הגבוה מביניהם. כמו כן, סטודנט שעבר את הבחינה אך הציון לא מספק אותו, יוכל לבחור שלא לשקללו בממוצע הציונים לתואר.

עוד נקבע כי בכל הבחינות של סמסטר ב' 2009 תהיה תוספת זמן של חצי שעה לכל הנבחנים. יתכן וגם יינתנו תגבורים והשלמות הנחיה במטרה לסייע לסטודנטים לסיים את הסמסטר בהצלחה.

באים לקראת הסטודנטים
באים לקראת הסטודנטים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד