072-3300504

פוסט מורטם

הפייסבוק הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של רבים מרחבי העולם. אך מה תפקידו לאחר שאלה יסתיימו? סטודנטית שוודית החליטה לטפל בנושא שהרשתות החברתיות העדיפו להתעלם ממנו: המוות

יעל ללום | 31-05-2009 12:54:00

איך ייראה פרופיל הפייסבוק שלכם אחרי מותכם? איזה טוויט תרצו שיחתום את שהותכם בעולם? בעידן בו הכל חשוף ומתועד, הגיע הזמן שיטפלו גם בבעיה שכל אחד מאיתנו ייתקל בה: השליטה בזהותנו הוירטואלית אחרי לכתנו.

הסטודנטית השוודית ליסה גרנברג יזמה פרוייקט בשם "צוואה אינטרנטית" במסגרת לימודיה במכללה לעיצוב בשוודיה. "זה לא פרוייקט על מוות, אלא על מה שיישאר אחריו", אומרת גרנברג ל-"The local”. "זה שירות שנועד לאפשר לאדם להחליט מה יעלה בגורל הפרופיל שלו ברשתות החברתיות לאחר מותו".

"יש הרבה מקרים כיום בהם חברים וקרובי משפחה של אנשים שהתאבדו או מתו בנסיבות שונות, לא יכולים לעשות דבר כדי לשנות את הפרופיל שלהם", מסבירה גרנברג. הפתרון שחשבה עליו הוא לתת לאדם את האופציה להחליט איך ייראו ברשתות החברתיות לאחר המוות.

שירות ה"צוואה האינטרנטית" יקושר לשירותי מנהל האוכלוסין, כך שברגע שאדם מת, הנתונים יוצלבו ובקשותיו יחלו להיכנס לתוקף.

השירות יאפשר לרשומים להחליט בדיוק מה יקרה לפרופיל: האם עליו להיסגר לחלוטין לאחר המוות? מה תהיה תמונת הפרופיל שלהם ביום מותם? האם ברצונם לפרסם פוסט פרידה מהחברים? ואם כן, מתי? ביום המוות או אולי חודש אחר כך?

השאלה "איך לא חשבו על זה קודם?" די מתבקשת במקרה הזה, שכן יוזרים ברשתות החברתיות מתים מדי יום. בשל העובדה שהכניסה לפרופיל שמורה אך ורק להם, לא ניתן לעדכן את 'שינוי הסטטוס' שלהם, ולכן למראית עין הם עדיין חיים.

גרנברג בטוחה שהשירות החדש יפרוץ את גבולות שוודיה ויזכה להצלחה בינלאומית.

מצוין! מלא חברים עשו קונפירם להלוויה!
מצוין! מלא חברים עשו קונפירם להלוויה!
הפייסבוק כגלעד לזכרי
הפייסבוק כגלעד לזכרי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד