072-3300504

איך תדעו איפה ללמוד?

המועצה להשכלה גבוהה ריכזה את כל הפרטים שצריך לדעת לפני שאתם בוחרים איפה ללמוד. אז מאיזה מוסד יש לכם הכי הרבה סיכוי לצאת עשירים? כל הפרטים

יעל ללום | 17-05-2009 15:17:00

אתם מעונינים להתחיל ללמוד, משוטטים באינטרנט כדי לקבל קצת מושג על תחומי הלימוד והמוסדות, אבל כל מה שאתם מוצאים זה פרסומת ומידע מטעם המוסדות עצמם? אתם לא לבד.

במיוחד בשבילכם, החליטו במועצה להשכלה גבוהה, בשיתוף עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לעלות פרויקט שיעניק למתעניינים בלימודים מידע רלוונטי שיעזור בהחלטה.

הנתונים שניתן לראות באתר המועצה מפולחים על פי תחום לימודים ומוסד לימודים. בין הנתונים שנבחנו: מידת שביעות הרצון של הסטודנטים מהמוסד בו למדו, ממוצע השכר השנתי שנתיים לאחר סיום התואר, שיעור התעסוקה שנתיים לאחר סיום התואר, ממוצע ציון הפסיכומטרי ויחס נרשמים-מתקבלים במוסדות הלימוד השונים.

מהנתונים עולה כי המכללות בארץ הצליחו להשתלב יפה ברשימת מוסדות הלימוד שבוגריהן מרוויחים סכומים נאים לאחר סיום התואר. כך, למשל, בתחומי הלימוד של מתימטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב מובילים בוגרי המרכז הבינתחומי הרצליה כשאחריהם בוגרי שנקר. למרות שהנתונים מראים כי בוגרי האוניברסיטה הפתוחה זכו לשכר הגבוה ביותר בדירוג בתחומים הנ''ל, על פי המל''ג אופי הלימודים השונה אינו מאפשר השוואה בין האו''פ לשאר המוסדות האקדמיים. שאר האוניברסיטאות דורגו החל מהמקום הרביעי ואילך בתחומים אלו.

עוד עלה מהפרוייקט, כי המקצועות הרווחיים ביותר הם סטטיסטיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב, ואילו הפחות רווחיים הם הוראה ומדעי החיים. למרות ההכנסה הנמוכה של בוגרי מקצועות ההוראה, הם נמצאים במקום הראשון מבחינת תעסוקה, כאשר מדובר בשיעור של למעלה מ-90%, שנתיים לאחר סיום הלימודים.

באשר לסיכויי הקבלה למוסדות, עולה כי הקושי הרב ביותר הוא בקבלה לשנקר ולבצלאל, שם הסיכוי הוא כ-30%, ואילו צעירים הרוצים להתקבל למכללת שערי משפט או למרכז האקדמי פרס, ככל הנראה יתקבלו ללא כל קושי.

מטרה נוספת של הפרוייקט היא לבחון האם קיומו של מסד נתונים כזה ישפיע על החלטותיהם של הנרשמים ללימודים, ולכן יתבצע מחקר המשך שימשיך ויעבד את הלימודים.

אילוסטרציה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד