072-3300504

האוניברסיטה הסגורה

נמשכת שביתת ארגון סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה ונראה כי אף אחד לא ממהר לסיים אותה. והסטודנטים? הם ממשיכים להיפגע

יעל ללום | 05-05-2009 17:00:00

מזה שבועיים וחצי שהאוניברסיטה הגדולה בישראל שובתת. מאז החלו מנחי האוניברסיטה הפתוחה במחאה על תנאי העסקתם לא מתקיימות הנחיות ולא נבדקות עבודות.

"במשך עשרת הימים האחרונים לא התקיים שום משא ומתן", אומר יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה, שגיא בן-חור. "בעיני זה חצוף שעשרות אלפי סטודנטים יושבים בבית, שני הצדדים לא מוכנים להיפגש, ושר החינוך שמופקד על האקדמיה לא פוצה את פיו".

אתמול (ב') התקיימה פגישה בין הנהלת האוניברסיטה לבין נציגות ארגון סגל ההוראה, אך לא נרשמה התפתחות במגעים. ההנהלה טוענת כי צוות המנחים טירפד את המשא ומתן. "לצערנו הנציגות מחזיקה בסטודנטים כבני ערובה במו"מ שמתנהל בצורה שאינה מקובלת, תוך הקשחת עמדות וחזרה מהסכמות", אומר מנהל משאבי אנוש באוניברסיטה הפתוחה, יוסי מאורי.

נציגות המנחים מצידה שוללת את טענות ההנהלה, וגורסת כי הם מעונינים במשא ומתן. לדברי חבר צוות המנחים, יניב בר אילן, "הסיבה שהתהליך התמהמה עד עכשיו היא בגלל סיבות איזוטריות שהביאה ההנהלה, כמו למשל טיסה לחו"ל של אחת מחברות צוות המו"מ".

הפגנת עובדי האוניברסיטה. ארכיון
הפגנת עובדי האוניברסיטה. ארכיון

הם שובתים, הסטודנטים נפגעים
"אני סטודנטית חדשה והשביתה פוגעת בי מאוד", אומרת תפארת בסל, סטודנטית להיסטוריה. "נכון שמרבית הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם לבד, אבל דווקא בגלל זה הפגישות עם המנחים חשובות כל כך. בנוסף, אני עדיין נדרשת להגיש תרגילים בזמן, וזאת מבלי שקיבלתי חזרה את התרגילים הקודמים. המנחים שומרים על הדרישות שלהם אבל לא מספקים את השירותים".

"אנחנו מזדהים עם דרישות המנחים", אומר יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, "ומודעים לכך שתנאי עבודה הולמים ימשכו כוח עבודה איכותי. עם זאת, אני חושב שבעשרת הימים האחרונים הם יכלו לשבת ולסיים את השביתה, מבלי לתת לגורמים רגשיים ולא ענייניים להחריף את המחלוקת. אני אומר באופן חד משמעי, אם נרגיש שאחד הצדדים מתנהל בחוסר תום-לב ומוביל לתקיעת המו"מ, ניאלץ לנקוט עמדה ולתמוך בצד מסוים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד