072-3300504

ראש המחלקה מציג: שישה ספרים ודיסק

כמה הייתם משלמים בשביל לקרוא את השירים של הפרופסורים שלכם? הסטודנטים למדע המדינה באוניברסיטה העברית לא צריכים להתאמץ הרבה - פרופ' אבנר דה שליט, ראש המחלקה, מוציא דיסק שירים אישי

יעל ללום | 04-05-2009 11:21:00

הסטודנטים למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים לא ידעו שראש המחלקה שלהם, פרופ' אבנר דה-שליט, בילה בשנתיים האחרונות את ימי חמישי בנסיעה מהאוניברסיטה אל אולפן ההקלטות.

דה-שליט, פסנתרן בעברו ומרצה שעוסק בסוציאליזם וסביבה בהווה, אסף חומרים שכתב והלחין בעשרים השנים האחרונות, והחליט לתת להם כבוד בדיסק חדש 'אינטימי'.

"הדיסק הוא בין פופ מורכב לרוק רך, סגנון שנות השבעים", מספר דה-שליט ובכך מפיג את ההנחה המתבקשת שפרופסור באוניברסיטה יוציא לכל היותר דיסק קלאסי.

"היוזמה הייתה של אשתי. אמרתי לה 'שמעי, יש הרבה חומר וצריך לעשות משהו' והיא לחצה", הוא מספר, "מי שעודד אותי להמשיך ולעבוד היה ארז יולביץ', המפיק המוזיקלי, שעזר לי לעבוד על הכתיבה וההלחנה וישב איתי שעות רבות. במהלך שהותי באקדמיה פרסמתי שישה ספרים, אבל מהדיסק הכי התרגשתי".

דה-שליט כתב את מילות כל השירים, למעט שיר אחד של חיים גורי ושיר נוסף של מיכל גל. על השירה עצמה אמונה מעיין הירשביין. "אני לא שר, השתגעת? מעיין, הזמרת, היא בחורה מדהימה ורגישה שהצליחה להבין את השירים למרות גילה הצעיר ולמרות שהיא מהסצנה התל אביבית ואני מהירושלמית, שתהום עוברת ביניהן".

העיסוק הצדדי של ראש המחלקה יכול להעניק השראה לסטודנטים שמאמינים כי אדם צריך להתמקצע בתחומו ולהתפתח בכיוון אחד בלבד. "החיים מלאים בהפתעות וצריך לדעת לנצל הזדמנויות", אומר דה-שליט. "ומי שהכי עוזר במימוש ההזדמנויות האלה הם חברים טובים שעוזרים בדרך".

ואיך מגיבים הסטודנטים לתחביב החדש של המרצה הפופולארי? "קיבלתי עשרות אימיילים מסטודנטים מהמחלקה שכתבו מה דעתם על הקטעים, נתנו מחמאות ולא חסכו בביקורות ועצות. השמועה על הדיסק פשוט עברה, זה לא שבסוף השיעור הטלתי על הסטודנטים לקרוא פרק של מארקס ולשמוע את שיר 4 מהדיסק שלי...".

עטיפת הדיסק "אינטימי"
עטיפת הדיסק "אינטימי"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד