072-3300504

קיצוצים ומכללה חדשה

בקרוב: יותר קשה להיות עורך דין, יותר סיכויים להתקבל ללימודי הנדסה ופחות כסף להנהלת האוניברסיטה העברית. החדשות

הדר גילת | 02-04-2009 11:43:00

לשכת עורכי הדין פרסמה המלצות חדשות שנועדו להקשיח את תנאי הכניסה למקצוע המבוקש. בין ההמלצות: הארכת תקופת ההתמחות משנה לשנתיים, הגברת הפיקוח על מאמני המתמחים במשרדים, שינוי מתכונת בחינות ההסמכה והקמת בית ספר מיוחד למתמחים.

על פי ההמלצות, הלימודים בבית הספר המיוחד יתקיימו בשנת ההתמחות הראשונה, בימי שלישי ושישי, ויעסקו בהתנהלות עורכי הדין מול גורמי הממשל, לימודי אתיקה, ביצוע עסקאות נדל"ן ועוד.כעת ממתינים לשר המשפטים הנכנס, יעקב נאמן, שיבחן את ההצעות וישקול את אישורן.

בטקס הסמכת עורכי הדין שנערך בחודש דצמבר האחרון, הוסמכו למעלה מאלף עורכי דין חדשים. לאור המספר הגבוה, הזהיר בטקס יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, כי בתוך פחות משלוש שנים תמנה הלשכה כ- 50 חברים, מצב אותו הגדיר גיא-רון כ"שערורייתי למקצוע".

מקשיחים התנאים
מקשיחים התנאים

מקצצים
בעקבות המצוקה התקציבית בה שרויה האוניברסיטה העברית והמשבר הכלכלי במשק, הודיעה הנהלת האוניברסיטה העברית על קיצוץ של 10 אחוזים בשכרה?.

לדברי סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, אלחנן הכהן, ההחלטה התקבלה מתוך כוונה לשמש דוגמא לשאר העובדים באוניברסיטה. "אנו מצפים שהסגל האקדמי והמנהלי ירתמו גם הם למאמץ, כל אחד על פי יכולתו".

מכללה חדשה
השבוע אישרה הממשלה היוצאת את הקמתה של המכללה האקדמית להנדסה ולטכנולוגיה אורט הרמלין בנתניה.

זהו השלב האחרון הנדרש על פי חוק, לקראת פתיחת מוסד אקדמי חדש. שכן, המכללה כבר קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה ושל הוועדה לתכנון ותקצוב.

אי לכך, כבר משנת הלמודים הבאה, ניתן יהיה להירשם ללימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות ובהנדסה רפואית במכללה. בנוסף המכללה תפתח מכינה במתמטיקה ובפיזיקה למועמדים שיהיו מעוניינים לשפר את הישגיהם במקצועות אלה.

יוצאים לדרך חדשה
יוצאים לדרך חדשה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד