072-3300504

סטודנטים נגד הסלב של הכיתה

שחקן הקולנוע ג'יימס פרנקו, שבזמנו הפנוי לומד באוניברסיטה, מתמודד עם ביקורת מצד חבריו לספסל הלימודים בגלל בחירתו לנואם בטקס הסיום. הנערות המריירות התחלפו בסטודנטיות אידיאליסטיות

יעל ללום | 25-03-2009 15:56:00

מסתבר שלא רק דמותו בסרטי 'ספיידרמן' לא התחבבה על קהל הצופים. השחקן ג'יימס פרנקו (מילק, פריקים וגיקים) שהוא גם סטודנט לאנגלית ולכתיבה יוצרת באוניברסיטת יו.סי.אל.איי שבלוס אנג'לס, עצבן את חבריו לספסל הלימודים עד כדי כך שהם פתחו קבוצת פייסבוק שכרגע מונה כ-500 חברים שיוצאת נגדו, כך התפרסם ב'אינטרטיינמנט וויקלי'.

חברי הקבוצה מוחים נגד החלטת האוניברסיטה למנות את פרנקו לנושא הנאום המסכם כנציג הסטודנטים, תפקיד ששמור בדרך-כלל לסטודנט בולט אשר נותן השראה לחבריו.

"בחירתו של ג'יימס פרנקו כנואם היא מגוחכת", אומרת ארין מור, יוזמת המאבק ומקימת קבוצת הפייסבוק. "כולם יודעים שהוא סטודנט ממוצע באוניברסיטה. זה אמנם הישג ללמוד תוך כדי עבודה בתעשיית הבידור, אבל זה לא מכשיר אותו להיות נואם הולם".

מור טוענת שהאשמותיה לא מופנות כלפי פרנקו, אלא כלפי האוניברסיטה שביצעה את הבחירה. "צריך לבחור מישהו שעשה מאמצים משמעותיים לשנות את העולם. נראה לי שלצבור נקודות זכות לצד פיתוח קריירה קולנועית אינו דבר מעורר השראה במיוחד. הוא שחקן טוב לדעתי. אני פשוט לא חושבת שהוא שינה את המבנה החברתי שלנו עדיין".

ובכל זאת, לא כל הסטודנטים מסכימים עם טענותיה של מור. מהאוניברסיטה נמסר כי הוועדה שבחרה את פרנקו לתפקיד הורכבה גם מסטודנטים, וכי הוא הומלץ על ידי הרוב בפער ניכר.

פרנקו, אשר מופיע בעמוד הפייסבוק כשהוא ישן במהלך הרצאה, טען באחד הריאיונות שהוא אכן חשש שהסטודנטים והמרצים באוניברסיטה יאשימו אותו בקידום הקריירה על חשבון השקעה בלימודים, ולכן הוא נרשם לקורסים נוספים כדי להביע מחוייבות.

ואני רק רציתי ללמוד. פרנקו
ואני רק רציתי ללמוד. פרנקו
די לתרבות הסלבז!!
די לתרבות הסלבז!!
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד