072-3300504

במכללה נזכרו לגבות עוד כסף

סטודנטים ממכללת גליל מערבי הופתעו לשמוע כי עליהם לקחת קורס בעלות של 900 ש"ח, בכדי לסיים את התואר. הסטודנטים: הקורס כלל לא מתקיים בפועל. המכללה: מדובר בהשלמת התשלום עבור שכר לימוד

יעל ללום | 24-03-2009 15:43:00

סטודנטים בשנה שלישית בחוג המשולב לכלכלה ולמנהל עסקים ב"מכללה האקדמית גליל מערבי" הופתעו לגלות השבוע שעל מנת לסיים את התואר הראשון, הם מתבקשים להשלים עוד שתי נקודות זכות בעלות של 900 שקלים.

לטענת הסטודנטים, הדרישה החדשה מגיעה לאחר שהמכללה הצהירה בתחילת הלימודים שתואר ראשון מורכב מ-64 נקודות זכות, ואולם כעת טוענים במוסד כי נפלה טעות, ושלתואר נדרשות שתי נקודות נוספות.

"אני מרגיש כאילו מניחים לי סכין על הצוואר ודורשים ממני לשלם תמורת תואר", אומר א', סטודנט לכלכלה ולמנהל עסקים שאמור לסיים השנה את התואר. "חבר ללימודים סיפר לי שלכל הסטודנטים בחוג יש חוב של 900 ש''ח. ניגשתי למחלקת הגבייה לבדוק את זה, וטענו בפניי שחסרות לי 2 נקודות להשלמת התואר. נתנו לנו התראה של חמישה ימים לשלם על אותו קורס חסר, ואיימו שאם לא נשלם, אתר המכללה ייחסם בפנינו, ואכן כך היה".

מעבר לכך, טוען א', הקורס שאותו מתבקשים הסטודנטים להשלים איננו מתקיים בפועל. "זה לא ייתכן שמבקשים מאיתנו לשלם עוד כסף על קורס וירטואלי. זו התרחשות חריגה מאוד ותקדימית".

משלמים על קורס וירטואלי?
משלמים על קורס וירטואלי?

נאבקים בגזרה
אז מדוע נזכרה לפתע המכללה לחייב את הסטודנטים על שתי הנקודות? "הבקשה הזאת הגיעה ממש אחרי שהמועצה להשכלה גבוהה הצהירה על חוסר כספי שנוצר בשל הפרשי מדד", אומרת דוברת אגודת הסטודנטים, נינת אזולאי. "אני משערת שהמכללה חיפשה דרך לגבות את הסכום החסר, והדרך שהיא מצאה הייתה להוסיף עוד 2 נקודות זכות לתואר. אותנו זה לא מעניין. אי אפשר לבוא לסטודנטים שלושה חודשים לפני סיום התואר בהצהרה שהם לא יכולים לסיים".

הסטודנטים נאבקים ברוע הגזירה בעיקר על ידי משא ומתן עם הנהלת המכללה, וישיבה ראשונה בנושא התנהלה ביום ראשון. "לאגודת הסטודנטים הוסבר כי התשלום נגבה רטרואקטיבית עבור תשלום אותו שכחה מחלקת הגבייה לדרוש בתחילת השנה", מסכם יו"ר אגודת הסטודנטים, תמיר פריד.

לדברי פריד, "על אף שהעיתוי בו נזכרו לגבות את הכסף תמוה, איננו מנסים למצוא אשמים אלא פתרונות מעשיים, ולכן אגודת הסטודנטים, הדיקנט וההנהלה בשיתוף פעולה מלא חותרים למצוא נוסחה שבה הסטודנטים לכלכלה ולמנהל עסקים לא ייפגעו, אלא יסיימו את התואר עם טעם טוב כפי שהוא התחיל".

מהתאחדות הסטודנטים הארצית אומרים כי "פעולה זו של המכללה האקדמית גליל מערבי נראית תמוהה. אנו פועלים, ביחד עם אגודת הסטודנטים במכללה, על מנת לברר את פשר ההנחיה ולמנוע פגיעה בסטודנטים".

חיפשה דרך לגבות את הסכום החסר. מכללת גליל מערבי
חיפשה דרך לגבות את הסכום החסר. מכללת גליל מערבי

תגובות
ממכללת גליל מערבי נמסר בתגובה כי "הסטודנטים לתואר ראשון רב תחומי במסלול כלכלה ומנהל עסקים בשנה השלישית התבקשו להשלים את שכר הלימוד בהתאם לתעריפי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) העדכניים שהגיעו בימים אלה. שכר הלימוד שנגבה מהסטודנטים במסלול זה היה נמוך מכפי שהיה צריך להיות. מדובר בהשלמת יתרת התשלום עבור שכר לימוד, ולא בתשלום נוסף עבור קורסים.

"הסכום הסופי שישלמו הסטודנטים לתואר ראשון רב תחומי במסלול כלכלה ומנהל עסקים בשנה השלישית, משקף את עלות שכר הלימוד לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות ציבוריות לכלל הסטודנטים בישראל – כלומר 300%, כפי שנקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה".

כמו כן, לדבריהם, שירותי המכללה לא נשללו מאף סטודנט, בגין חוב זה. וכי המוסד מעמיד לרשות הסטודנטים את האפשרות לפרוס את יתרת התשלום עבור שכר הלימוד, לפי נוחות הסטודנטים.

מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) נמסר כי "המל"ג לא הנחתה את המכללה האקדמית גליל מערבי לגבי היקף נקודות הזכות והדבר כפוף לתוכנית הלימודים שאושרה על ידי המועצה. החלטת הנהלת המכללה לעדכן את הסטודנטים על עליית שכר הלימוד בשנים עברו רק כעת הנו עניין פנימי של המוסד".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד