072-3300504

סגל האו''פ מאיים בשיבוש הלימודים

סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה מאיים כי ישבש את הלימודים השבוע, בעקבות סרוב ההנהלה לחתום על הסכם שכר קיבוצי

מורן ראדה | 25-12-2008 18:09:00

סגל ההוראה האקדמי של האוניברסיטה הפתוחה הודיע היום (ה') כי החל מיום שני הקרוב, הם ישבש את הלימודים באוניברסיטה. השביתה מוגדרת כ"שביתה מתגלגלת", ובכל יום תושבת שלוחה אחרת של המוסד.

לדברי חברי הסגל, בין הסיבות לשיבוש הלימודים - סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם שכר קיבוצי ולהשוות את התנאים לאלו הניתנים במוסדות האחרים להשכלה גבוהה.

כבר לפני כעשרה ימים הכריזו 1,200 חברי הסגל על סכסוך עבודה עם ההנהלה, שלטענתם לא מכירה בזכותם להתארגן ואינה מכירה בסגל כארגון עובדים. הסגל מוחה על כך שהוא מפוטר מדי סמסטר, נעדר רצף תעסוקתי וסובל מצעדים חד צדדיים הפוגעים בתנאי עבודתו.

האוניברסיטה הפתוחה מונה כ- 37 אלף סטודנטים והם לומדים בשלוחות השונות של האוניברסיטה הפרוסות בכל רחבי הארץ.

מנהל משאבי אנוש באוניברסיטה הפתוחה, יוסי מאורי: "לצערי, ישנם גורמים, שמתוך רצון בניהול מאבק תדמיתי פועלים לשבש את פעילות האוניברסיטה הפתוחה ומפיצים אי-דיוקים.

"ההנהלה הבהירה לא אחת כי היא מכבדת את זכות ההתארגנות של העובדים ומנהלת מזה זמן משא ומתן עם נציגות המנחים ומרכזי ההוראה. מעולם לא שללנו את האופציה לעגן את הסכמות שיושגו במסגרת הסכם קיבוצי, ואולם, עוד טרם שהגענו להסכמות כלשהן, דורשת מאיתנו נציגות העובדים להתחייב מראש על הסכם קיבוצי. דרישה שכזו גובלת לטעמנו בחוסר אחריות ניהולית ואקדמית".

עוד מוסיפים נציגי האוניברסיטה בתגובתם כי "ההאשמה לפיה לא נהנים המרכזים והמנחים מתנאים סוציאליים – גם היא רחוקה מהמציאות. זאת שכן הם נהנים מהפרשות מלאות לתכניות פנסיה מפעולות רווחה ועוד".

לסיכום, אומרים בהנהלת המוסד, "האוניברסיטה הפתוחה מעונינת לשפר את תנאי ההעסקה של סגל ההוראה האקדמי. אולם תחושתנו היא כי בקרב הגורמים המייצגים, האינטרסים הם שונים לחלוטין, כמו קידום ארגון עובדים חדש על חשבון חבריו".

סטודנט
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד