072-3300504

לא אקטואלית

לונדון היא כל מה ששני סידר היתה צריכה בשביל להתנתק מהחדשות של ישראל. על הדרך היא גם מפספסת את התפתחות הסלנג הציוני - עכשיו לעולם לא תבין כמה היא פרידמנית. "לונדון קולינג"

שני סידר | 03-12-2008 09:50:00

דנקן: שמעתי על כל מה שקרה בבית חב"ד..
אני: בית חב"ד?
דנקן: מטורף, לא? ודווקא לא כל כך שמעו את לבני שלכם.
אני: לבני? ציפי לבני?
דנקן: נו, שרת החוץ שלכם. נראה לך שזה קשור לקמפיין בחירות?
אני: בחירות? יש בחירות בישראל?!
דנקן: וואו, את לא ממש מעודכנת במה שקורה אצלכם בארץ, אה?
אני: אה... פשוט אקטואליה קצת משעממת אותי...
דנקן: כן, אחרי רצח רבין בטח שום דבר לא מסעיר אותך..
אני: רבין מת???

בואו נודה על האמת, גם כשגרתי בישראל יכולתי לחיות בשקט בלי לשמוע מבזק פעם בחצי שעה. ולא שאני באמת כזו אסקפיסטית, אבל אם במדינתנו קצת קשה לברוח מכל ענייני האקטואליה – בתור תלמידת משחק זרה בלונדון הרבה יותר קל להתעלם מחדשות שהן לא חיי הנישואין של השף גורדון רמזי.

זה לא שאני לא גולשת לאתרים ישראלים או שאיבדתי את היכולת לנהל ויכוחים על ישראל והשטחים בצעקות ישראליות מסורתיות. פשוט, בסופו של דבר אני מגלה שהרבה יותר חשוב לי להתעדכן בחיים של המשפחה והחברים מהארץ מאשר בסדר יומה של ציפי לבני. ועדיין, את אותם התירוצים אני יכולה לשייך לדנקן, והוא יותר מעודכן ממני. כנראה שאני באמת חיה בבועה עם מבטא בריטי.

ציפי לבני קמפיין בחירות

בערב שלאחר השיחה עם דנקן אני פוגשת את שלמה, חבר מישראל שגר בלונדון כבר ארבע שנים. שלמה ואני מכירים עוד מימי תל אביב ומאז שעברתי ללונדון הוא אחראי על החינוך האנגלי שלי. אחרי שלימד אותי את הקצב הנכון לשתות בירה (בהתאם לקצב של מי ששותים איתו) ומה הנקודה המנומסת שאליה צריך לכוון את המבט כשאני יושבת ברכבת התחתית (לעבר הברכיים של מי שמולי), שלמה מאמין שעכשיו אני מוכנה לצעד הבא - "אקס פקטור", כוכב נולד הבריטי.

מלבד שנינו ישובים בסלון של שלמה עוד שני שלבים באבולוציה האנגלית – מואיז, שגר בלונדון כבר למעלה מעשור ואלעד, חבר של שלמה שגר בארץ ומבקר בלונדון לכמה ימים. אנחנו מחלקים בינינו את הפייבוריטים באופן רנדומלי ומחכים לראות את סיימון קאוול הולך מכות עם אחות של קיילי מינוג.

כשיוצאים לפרסומות אני מספרת לנוכחים על הפדיחה שארעה לי עם דנקן כדי לקבל קצת אמפתיה. "באמת, שני, אפשר לחשוב שאת כבר לא ישראלית!" מואיז נוזף בי. "כולה כאן כמה חודשים וכבר שכחת מאיפה באת? אני לא אומר שאתר הכנסת צריך להיות עמוד הבית שלך אבל בכל זאת! זה כאילו שאני אספר להודי שגר כאן על הפיצוצים במומביי".

אז יש שלום?
אז יש שלום?

אני סופגת את העלבון המוצדק בשקט ומגבירה את הווליום בטלוויזיה עם סיומן של הפרסומות. מהר מאד מתברר ששלמה ואני לא סובלים את הפייבוריטית של אלעד. "אבל למה? תשמעי איזה קול יש לה! תראי איזו כריזמה!" הוא מגן עליה בחירוף נפש משל הייתה נינט שזקוקה לסמס שלו כדי לשרוד.

"נו, אולי היא יודעת לשיר, אבל אין מה לעשות - היא פאקצה" אני מנמקת את הטיעון שלי עם מיטב שיקולי הריאליטי ושלמה מהנהן בהסכמה. "אלוהים אדירים, אתם כאלה פרידמנים!" אלעד מטיח בנו. "מה זה פרידמנים?" אני שואלת. "אין לי מושג" מואיז אומר, "אני איבדתי אותך בפאקצה". "אתה צוחק עלי!", שלמה מתעורר. "אתה לא יודע מה זה פאקצה?! איפה אתה חי?". "בלונדון", מואיז מתגונן. "יו, איזה סרטים איתך!". "מה זה סרטים?" מואיז שואל בקול חרישי. "אוי מואיז", אני מנסה להצניע את נימת הניצחון "אפשר לחשוב שאתה כבר לא ישראלי...".

מי קרא לפרידמן?
מי קרא לפרידמן?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד