072-3300504

המרחב שלי

כל מי שאי פעם חיפש דירה יודע שמדובר בסבל רב ובלא מעט תסכול. לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית כינסנו ארבעה צעירים מרחבי הארץ שסיפרו לנו על החיפושים שלהם. חלק ב'

יעל ללום | 06-11-2008 16:11:00

באר שבע
מי אני?

מוריה דיין, סטודנטית שנה ג' לספרות ולחינוך באוניברסיטת בן-גוריון, ירושלמית במקור.

איפה גרת?

"אני גרה בדירת שותפים בשיכון ג' בבאר שבע, ועכשיו אני עוברת לדירה בכפר הסטודנטים ב'אשלים'. כשחיפשתי את הדירה בבאר שבע הייתי על סף דמעות, הלכתי לראות דירה ועוד דירה. ראיתי איזה 30 דירות והייתי במצוקה. לא ידעתי מה אני רוצה אבל ידעתי שאני רוצה חצר.

"בסוף הגעתי לדירה וזה היה נורא קל. זו דירה מדהימה. בית של 2 קומות עם חצר ענקית, עצים, ובאזור שהוא קצת רחוק מההמולה הסטודנטיאלית".

איפה אני גרה עכשיו?

"אני עוברת השבוע לגור עם חברה ב'אשלים', שזה במרחק של חצי שעה מב"ש. אני אגור בקרוון, שזה מבנה סטנדרטי עם שני חדרי שינה לא גדולים, סלון ומטבחון".

כמה עולה?

"350 שקל לחודש כולל ארנונה ומים, ובתמורה אני מתנדבת מספר שעות בשבוע. על הדירה הקודמת שילמתי בשנה הראשונה קצת יותר מ-600 שקל ובשנה השנייה כמעט אלף.

"בבאר שבע חלה עליה דרמטית במחירי הדירות. בעלי הדירות הפסידו הרבה כסף בגלל החוזים הדולרים, ולכן הם נבהלו והקפיצו את המחירים. זה משהו שלא ראו בב"ש בשנים האחרונות".

למצוא דירה בבאר-שבע זה...

"קל, כי רוב הזמן הביקוש הוא קטן מההיצע. בעלי הדירות יודעים שאם הדיירים לא מרוצים הם פשוט יעזבו את הדירה".

מה אני אוהבת בדירה?

"נורא רציתי לצאת מהעיר, ובכפר יש יותר אוירה של חיי קהילה כי כולם גרים אחד ליד השני ברדיוס מצומצם. זה מקום מדהים באמצע המדבר, לעומת באר שבע שהיא מאוד צפופה".

מה אני לא אוהבת בדירה?

"הדירה יותר קטנה מהבית של עכשיו. זה די מלחיץ אותי, אבל מצד שני אני מקבלת את כל המדבר ולא רק חצר".

מה עדיף: קרוב לאוניברסיטה, או רחוק ממנה?
מה עדיף: קרוב לאוניברסיטה, או רחוק ממנה?
זה אולי בלאגן, אבל הבלאגן שלי
זה אולי בלאגן, אבל הבלאגן שלי

ירושלים
מי אני?

חמוטל כהן, סטודנטית לתואר שני במזרח תיכון באוניברסיטה העברית, עברה לירושלים ב- 2003, במקור משדרות.

איפה גרת?

"גרתי 3 שנים במעונות רזניק ולאחר מכן 3 חודשים בדירה לבד בנחלאות. המעונות קרובים לאוניברסיטה, אבל רחוקים מהעיר ומכל מה שקורה בה.

"כשסיימתי את התואר עברתי לדירה של ידיד שעזב אותה. גרתי שם תקופה, טסתי לחו"ל וכשחזרתי חברות הציעו שאולי נעבור לגור ביחד".

איפה אני גרה עכשיו?

"בדירה ענקית בנחלאות יחד עם שתי חברות. אני מרגישה סוף סוף שאני גרה בבית ולא בדירת סטודנטים. יש בה המון מרחב, המיקום מצוין וזה מאוד נחמד לגור עם חברות".

כמה עולה?

"אנחנו משלמות ביחד 4,100 שקל לחודש".

לחפש דירה בירושלים זה...

"קשה! בין שנה ב' ל- ג' החלטתי שאני עוברת לדירה משלי והתחלתי לחפש בקיץ, עברתי עשרות ראיונות בבתים. הייתי מגיעה לדירה, אם זה לא היה חור הייתי קופצת עליה והיו שולחים אותי לרשימה יחד עם עוד עשרות אנשים. זה היה תהליך מאוד מייאש שבסופו לא מצאתי כלום והחלטתי בלית ברירה להישאר עוד שנה".

מה אני אוהבת בדירה?

"בעיקר את המרחב שיש בה. זה גם נחמד לגור עם שותפות. זה כיף שיש בית מלא וחי, שאת חוזרת לבית שלא נראה כמו שעזבת אותו. אני גם אוהבת את המיקום. צריך לחיות במרכז העיר כדי לחוות את מה שיש לעיר להציע, לעומת הפריפריה שבה ירושלים נראית כמו עיר רפאים. המעבר גרם לי לאהוב את ירושלים ולרצות להמשיך לחיות בה".

מה את לא אוהבת?

"עוד מעט יגיע החורף ויכול להיות שהקור יכריע אותנו. יש בעיות צנרת ורטיבות ואנחנו נאלצים לקבל את הכל, מחשש לעצבן את בעל הדירה כי הוא עלול לא להחתים אותנו לחוזה נוסף. זה ממש מקומם".

4,100 שקל שכירות לחודש. ירושלים
4,100 שקל שכירות לחודש. ירושלים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד