072-3300504

חדשות האקדמיה - מבט גלובלי

איזו תוכנית ישראלית נחשבת כטובה בעולם? מי חזר מהמתים? כמה כסף חוסכים מלגור אצל ההורים?

יעל ללום | 15-10-2008 14:55:00

סקר שערך ה'וול סטריט ג'ורנל' גילה כי הרשת הגלובלית של תוכניות ה- Executive MBA של בית הספר לניהול Kellogg שבאוניברסיטת Northwestern היא הטובה בעולם. הסקר כלל את דירוגם של אלפי סטודנטים ומאות מנהלי חברות משמונה מדינות שונות בעולם, ושם דגש על פיתוח כישורי ניהול והנהגה.
היתרונות הבולטים של התוכנית הם, על פי הסקר, היכולת של הסטודנטים ליישם באופן מיידי את שלמדו, וכן המוניטין של המוסד שמאפשר לבוגרים להשתלב במהירות בעולם העסקי. לתואר זה מצטרפת גם התוכנית הישראלית 'Kellogg-Recanati' שבאוניברסיטת תל אביב שמתקיימת מזה 13 שנים, ומיועדת למנהלים בעלי רקע אקדמי וניסיון ניהולי עשיר.

סטודנטים חדשות חול

קם מן המתים
המנהיג הצפון קוריאני קים ז'ונג איל, שנחשב למת על ידי התקשורת וגורמים מודיעיניים בעולם, הופיע לאחר היעדרות ממושכת במשחק כדורגל שהתקיים בין שתי קבוצות אוניברסיטאיות. קים ז'ונג איל, שמח על המשחק המוצלח, ובירך את הסטודנטים על היותם מיליטנטים, מהפכנים ובנוסף גם טובים בפעילויות ספורט ואמנות.

האמריקאים ינהגו במתינות
הבורסות בעולם ממשיכות לצנוח ולהכניס את האמריקאים לחרדת מיתון. מסתבר שהציבור שיכול לשקף את הנזקים בצורה הקיצונית ביותר הוא דווקא ציבור הסטודנטים. פלח האוכלוסייה הזה, על פי הפדרציה הקמעונאית הלאומית בארה"ב (NRF), יכול לצמצם את הוצאותיו בצורה הדרמטית ביותר כאשר יש צורך בכך, שכן מרבית ההוצאות שייכות לתחום המותרות. הרגלי הצריכה של הסטודנטים צפויים לרדת בכשבעה אחוזים בשנה הקרובה במידה והם יוותרו על המחשב האישי לטובת שימוש במחשבי הקולג', יגורו בבית ההורים ולא במעונות ויסתפקו במלתחה מצומצמת.

אחמדי-נגד
כעשרה סטודנטים איראנים נעצרו לאחר שמחו מול הפרלמנט על כך שלא הורשו להירשם ללימודים. אותם סטודנטים נכנסו ל'רשימה השחורה' של המוסדות האקדמיים באיראן מכיוון שהם ידועים כמתנגדיו של הנשיא אחמדיניג'אד.

ההתנכלות לאופוזיציה באיראן אמנם לא מפתיעה, אך היא בהחלט באה בניגוד גמור לרוח הסובלנית שמשדרים בציבור הנשיא וחבריו לקואליציה ביחס לחופש ביטוי במדינה, ערך בו הנשיא משתמש בכדי לתת לגיטימציה להפצת דעותיו האנטישמיות ולהכחשת השואה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד