072-3300504

מעורב ירושלמי

דב חנין איש רב פעלים התחיל את מעורבתו החברתית פוליטית בירושלים וכיום משקיע את מרצו בת"א. בזמנו החופשי הוא לומד על הקוונטים

יעל ללום | 05-10-2008 13:21:00

בעל תואר ראשון במשפטים מטעם האוניברסיטה העברית, דוקטורט במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת תל-אביב ופוסט דוקטורט במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת אוקספורד.

"תקופת התואר הראשון הייתה עבורי תקופה של חיים חברתיים אינטנסיביים. טיולי לילה ארוכים בירושלים עם חברים וחברות
סטודנטים, של זריחה מעל החומה של העיר העתיקה".

איזה סטודנט היית?

"לא הייתי סטודנט משקיען, אלא כזה שנהנה מחיי הקמפוס, בהר הצופים. הייתי פעיל חברתי ופוליטי בקמפוס ומחוצה לו. הייתי פעיל ב'ח"ץ' (חברה צודקת), התארגנות של סטודנטים למשפטים למען מאבק לשינוי חברתי, עבדנו יחד עם תנועות חברתיות – האוהלים. והקמנו ארגון-גג של השכונות בישראל שנקרא 'ישראל זה אני'.

"רציתי להיות עו"ד, לעסוק בזכויות אדם ולתרום לתיקון עולם. לא המשכתי ישר לכיוון אקדמאי, אלא עבדתי כעו"ד וחזרתי לאוניברסיטה כדי לעסוק במדע המדינה. התחלתי ללמד במדעי החברה ואח"כ בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב".

עבדת בזמן הלימודים?

"בזמן הלימודים עבדתי כתורן לילה בבית ההארחה במעלה החמישה. ההכנסות היו גבוהות בשביל סטודנט והעבודה השאירה את הימים פנויים".

היה מרצה או קורס שהשאירו עלייך רושם?

"בשנה א' למדתי דיני חוזים עם אהרון ברק, זכור לי איך היינו סטודנטים חוצפנים בשנה א', עכבנו אותו אחרי השיעורים על תיאוריות משפטיות שונות ומשונות. הוא היה אז שופט בבית המשפט העליון, והוא היה נשאר ומתווכח איתנו על כל מיני דברים".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"טיפ לכולם אבל גם לסטודנטים – השקפה על החיים. יש שיר בשם 'איתקה' של קונסטנדינוס קוואפיס. השיר מדבר על אודיסאוס שנסע לאיתקה אחרי מלחמת טרויה. הוא אומר לאודיסאוס, אם אתה רוצה לצאת לדרך, דאג שהמסע יהיה ארוך מאוד – פגוש אנשים, קנה סחורות, וכל הזמן חשוב על איתקה כי יעדך הוא שם. אבל כשתגיע אל תתאכזב שהיא ענייה. היא לא רימתה אותך, אלא העניקה לך מסע יפה, וזה הכי הרבה שהיא יכולה להעניק לך.

"לסטודנטים – עליכם לחשוב על התואר, אבל לא פחות לחשוב על הדרך ועל התקופה שעוברים באוניברסיטה. אפשר להפיק ממנה המון ולא צריך להתייחס אליה כמשהו שצריך להספיק ולגמור אותו, אלא כמשהו שכדאי לחוות אותו ולמצות אותו, גם מבחינת השכלה אבל גם מבחינת חברה, ממקומות שונים, מעגלים שאולי לא פגשת בהם בעבר".

האם היית בוחר משהו אחר ללמוד?

"משהו שלא למדתי ולא עסקתי בו זה פיזיקה של מימדים קטנים. הפיתוחים הקטנים פיזיקה של קוואנטים. זהו תחום מרתק שאני משתדל לקרוא בו, אבל אני נתקל במגבלות הידע שלי והייתי שמח ללמוד את זה בצורה מסודרת".

סטודנט שנהנה מחיי הקמפוס. חנין
סטודנט שנהנה מחיי הקמפוס. חנין
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד