072-3300504

פול מקרטני מת ללמוד

בואו נודה בזה, בלי הלימודים הביטלס מעולם לא היו קיימים. ובלי האוניברסיטה באייווה - מי בכלל היה מעלה בדעתו שפול מקרטני מת

יעל ללום | 25-09-2008 10:45:00

1. פול מקרטני, שנולד וגדל בליברפול, היה אחד מארבעה תלמידים שהתקבלו לחטיבת הביניים של ליברפול, מתוך 90 שניגשו. תלמיד נוסף שהתקבל היה ג'ורג' הריסון, אותו פגש מקרטני לראשונה בגיל 12, על האוטובוס לבית הספר.

2. המפגש עם ג'ון לנון היה בגיל 15, בזמן התיכון. בתחילת החברות ביניהם אמו של ג'ון לא "אישרה" את החבר החדש פול, בשל העובדה שהגיע ממעמד הפועלים.

3. מקרטני טוען שאדם שהשפיע עליו מאוד היה המורה שלו לאנגלית בתיכון, גאי פלטשר, שהיה ממייסדי ה- "Everyman Theatre", ושהכיר למקרטני את כתביו של הפילוסוף מהמאה ה-15, ג'פרי צ'אוקר.

4. אותו פלטשר היה זה שהגיש את מקרטני לבחינות הסיום בתיכון, בהן לא נחל הצלחה רבה למעט בתחום אחד: אמנות.

5. ב-64' היה מקרטני לתלמידו הנלהב של בוב דילן שלימד אותו כל מה שיש לדעת על – קנאביס. הצמח הפך לחלק בלתי נפרד מחייו של פול, שאף פרסם, יחד עם אמנים נוספים, מודעה בעיתון ה"טיימס", שקראה ללגילזציה של הסם.

6. מורה נוסף של מקרטני היה המהרישי מאהש, אותו פגש בצפון ווילס ב-67', שלימד אותו כיצד לתרגל מדיטציה. הזמן שבילו מאוחר יותר מקרטני ושאר חברי הביטלס באשראם של המהרישי בהודו, התברר כיעיל מאוד, שכן שם נוצרו מרבית שירי "האלבום הלבן" ושירי "אבי רוד".

7. בספטמבר 69' התפרסמה ידיעה בעיתון של אוניברסיטת "דרייק" שבאייווה, לפיה פול מקרטני מת. ידיעה זו החלה חרושת שמועות שמשגשגת עד ימינו אנו, לפיה פול המנוח הוחלף על ידי ממלא מקום. שמועה זו מגובה, על פי מאמינים, בסיום השיר "Strawberry fields forever", אשר בו נשמע לנון, לכאורה, אומר בקול נמוך ואיטי "I buried Paul". לנון מצידו, טוען שאמר "Strawberry sauce".

8. בשנות ה-90 הסב מקרטני את סגנונו המוסיקלי לכיוון קלאסי, וב-95' הקליט יחד עם ה- Royal College of Music בלונדון, פרוייקט בשם "A Leaf". את הפרוייקט שמע גם נסיך ווילס שהעניק למקרטני תואר חברות במוסד האקדמי.

9. בשנת 96' הקים מקרטני יחד עם שותף את בית הספר לאומנויות הבמה בליברפול - LIPA. המוסד הלימודי החדש הוקם על חורבות בית הספר התיכון בו למד מקרטני.

10. במאי השנה, זכה מקרטני בתואר אקדמי נוסף: "דוקטור למוסיקה", הפעם מאוניברסיטת "ייל" שבארה"ב. חבר השופטים הסביר כי "אף אושיה בעולם המוזיקה אינה משתווה לכותב השירים האגדי, סר פול מקרטני".

הביטלס
הביטלס
אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד