072-3300504

ועדת הכספים תומכת בסטודנטים

בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת קראו החברים שלא לעלות את שכר הלימוד. "העלאת שכר הלימוד היא מחיר אסטרטגי שישראל לא תוכל לשלם", אמרה ח"כ נוקד

מורן ראדה | 08-09-2008 15:30:00

"יש להקפיא את שכר הלימוד כגובהו בשנה שעברה, ולהשאיר את ההפחתה של 26% בשכר הלימוד הבסיסי" – כך החליטה הבוקר (ב') ועדת הכספים של הכנסת בדיון שעסק בשאלת שכר הלימוד של הסטודנטים באוניברסיטאות.

יו"ר הוועדה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (העבודה), וכן מספר חברי כנסת נוספים ציינו כי התנהלות פקידות האוצר ושר האוצר מובילה לאי פתיחת שנת הלימודים.

"העלאת שכר הלימוד היא מחיר אסטרטגי שישראל לא תוכל לשלם", אמרה חברת ועדת הכספים ח"כ אורית נוקד (העבודה), "אין לנקוט במהלך זה מבלי לשבת עם הסטודנטים, תוך כיבוד ההסכמים הקיימים".

"יש תמימות דעים בקרב ראש הממשלה, שרת החינוך, חברי הממשלה, ועדת החינוך והיום ועדת הכספים לגבי הצורך להקפיא את שכר הלימוד ולעמוד בהסכם שנחתם עם הסטודנטים", אומר יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, "לא ייתכן ש-250,000 סטודנטים מוצאים עצמם בני ערובה של גחמות פקידי האוצר ושר האוצר שעסוק מדי בקמפיין של ציפי לבני ולא מוצא זמן להתפנות ולפתור את מצוקת הסטודנטים".

טופורובסקי מוסיף כי "חבל שאדם בודד יגרור מדינה שלמה וציבור של מאות אלפי סטודנטים למאבק נוסף וכל כך מיותר".

מאבק הסטודנטים בא בעקבות הסחבת שהממשלה נוקטת באשר לשאלה האם יועלה השנה שכר הלימוד. שכן, בהיעדר החלטה בנושא, יתבקשו הסטודנטים לשלם בשנת הלימודים הקרובה 9,655 ש"ח, במקום השכר הנוכחי – 8,611 ש"ח

בשבוע שעבר הציבו מנהיגי הסטודנטים אולטימטום לממשלה והודיעו כי בכוונתם לצאת למאבק ולא לשלם על שנת הלימודים הקרובה, במידה ולא תתקבל החלטה על הקפאה או הורדה בשכר הלימוד עד ל-7 בחודש, ואולם טרם התקבלה בממשלה כל החלטה בנושא.

מפגינים מול בית ראש הממשלה. ארכיון
מפגינים מול בית ראש הממשלה. ארכיון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד