072-3300504

''ציפי, תתעוררי''

הפתעה חיכתה לשרת החוץ ציפי לבני, כאשר בשש בבוקר התיצבו מתחת לביתה קבוצת סטודנטים שקראו לה "להתעורר" למען ההשכלה הגבוהה בישראל

מורן ראדה | 24-08-2008 12:22:00

בשעות הקרובות צפויה הממשלה להצביע על תקציב המדינה. רגע לפני שתתקבלנה החלטות כיצד תחולק העוגה, התייצבו כ- 30 סטודנטים בפתח ביתה של שרת החוץ ציפי לבני וקידמו את פתיחת יומה בקריאה "ציפי תתעוררי, ההשכלה בישראל קורסת".

המפגינים הגיעו לבית השרה בת"א ב- 6:00 בבוקר והחלו בקריאות "ציפי ציפי בוקר אור, התקציב לא יעבור", "גם בשדרות ואופקים רוצים להיות מהנדסים" וכן "גם סטודנטים עניים רוצים ללמוד משפטים".

מחאתם של הסטודנטים היא על כוונת הממשלה שלא לתת את ההנחה המסורתית בגובה 6% בשכר הלימוד. במקרה שכזה, צפוי שכר הלימוד באוניברסיטאות, לעמוד על 9,655 ש"ח במקום 8,611 ש"ח .

לדברי הסטודנטים, אנשי השב"כ שהיו במקום הופתעו למראה ההפגנה. מנגד, השכנים דווקא קיבלו בהבנה את ההשכמה ואף יצאו החוצה בכדי לעודד ולחזק את ידיהם.

ההפגנה הסתיימה כעבור זמן מה כאשר למקום הגיעו ניידות משטרה וכוחות יס"מ, שקראו למוחים להתפנות מהמקום. הסטודנטים התפנו, אולם ציינו כי זוהי רק פעולת המחאה הראשונה שלהם וכי בהמשך השבוע צפויים צעדים נוספים.

"בתור מי ששואפת לכהן בקרוב כראש ממשלת ישראל, אנו מצפים משרת החוץ לבני לעמוד איתן כנגד ניסיונותיו של משרד האוצר להפר את ההסכם עליו חתמה הממשלה רק לפני כשנה ולהעלות את שכר הלימוד", מסביר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג.

"גם לצעירים מן הפריפריה מגיעה הזדמנות שווה לרכוש השכלה. ההזדמנות הזו תילקח מהם, לו משרד האוצר יצליח להוציא את התוכניות הללו לפועל", הוסיף גולדנברג.

"ציפי ציפי בוקר אור, התקציב לא יעבור"
"ציפי ציפי בוקר אור, התקציב לא יעבור"
להתעורר עם סטודנט. לבני
להתעורר עם סטודנט. לבני
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד