072-3300504

''יש להיזהר שהצבא לא יוריד את הרף''

ח"כ ארדן לוקח צעד אחד קדימה את הצעת החוק המעניקה ההטבות למילואימניקים שלומדים ומציע לתת שתי נקודות זכות אקדמיות. הסטודנטים דווקא לא מתלהבים מהרעיון "עדיף הקלות בשכר הלימוד"

יעל ללום | 10-08-2008 12:39:00

מוסדות אקדמיים יעניקו הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים – כך קובעת הצעות חוק חדשות שבאות להיות תיקון לחוק זכויות הסטודנט. התוכנית היא שיתווסף לחוק זכויות הסטודנט פרק נפרד שיעסוק בזכויות הסטודנטים המשרתים במילואים.

לפי התיקון לחוק שמציע ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), יחוייבו המוסדות להשכלה גבוהה להעניק הטבות והקלות לסטודנטים המשרתים במילואים, ביניהם: קביעת מועדים מיוחדים לבחינות, דחיית מועדי הגשת עבודות, מתן אפשרות לרישום מוקדם של קורסים, השלמות חומר ומטלות ועוד.

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) וח"כ איתן כבל (עבודה) מציעים כי סטודנט שיבצע יותר מ - 42 ימי מילואים במהלך תקופת התואר, יזכה לתוספת של שתי נקודות זכות אקדמאיות עבור פעילות חברתית-התנדבותית. הנקודות יינתנו עבור קורסי הבחירה ולא יעניקו פטור מקורסי החובה הנדרשים במסגרת הזכאות לתואר.

בימים האחרונים אישרה וועדת החינוך של הכנסת להעביר את ההצעה לקריאה ראשונה הצעת החוק החדשה אושרה בוועדת החינוך של הכנסת.

ההצעה: יותר הטבות לסטודנטים שעושים מילואים
ההצעה: יותר הטבות לסטודנטים שעושים מילואים

ומה חושבים על כך הסטודנטים?
"במדינה שלנו הצבא זה תירוץ להרבה דברים וצריך להיזהר שהצבא לא יוריד את הרף של הלימודים האקדמיים, זה קורה מספיק גם ככה", אומר בן מילר, סטודנט לרפואת שיניים בשנה חמישית באוניברסיטה העברית בירושלים, המשרת במילואים כחובש בגדוד שיריון.

"סטודנטים תמיד רוצים שיקלו עליהם, אבל אני מנסה להסתכל על זה בתור אדם עובד כאשר האוניברסיטה היא מקום העבודה. מקום עבודה מתחשב בעובד שעושה מילואים ולא נותן לשירות לפגוע בזכויותיו. אבל העובד גם צריך לעמוד בחובות שלו. לדעתי אין מקום לוותר על נקודות זכות לקראת התואר אבל פינוקים – למה לא? מועדי ג', מועדי ד', צילומים ומלגות", מוסיף מילר

גם ערן צדקיהו, סטודנט לתואר שני במזרח תיכון, המשרת ביחידה קרבית, סבור שהחוק של ארדן בעייתי "לקבל נקודות זכות בלי ללמוד? זה נשמע כאילו אנחנו לומדים בשביל הנקודות, ואני לומד כדי לרכוש השכלה ולהרחיב אופקים. אני לא רוצה נקודות בחינם".

לדעתו של צידקיהו, ההטבה הטובה ביותר עבור מילואימניקים תהיה סיוע כלכלי. "מי שעושה היום מילואים הוא פראייר – משלם שכר לימוד של 11 אלף בשנה, מפסיד חומר בגלל המילואים ומקבל בתמורה 100-120 ש"ח ליום של עבודה מסכנת חיים מסביב לשעון. לכן, העזרה הכי טובה שאפשר להציע היא הקלות משמעותיות בשכר הלימוד או העלאת שכר של ימי מילואים לסטודנטים".

לעומתם, טל, סטודנט להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת ת"א וקצין קרבי במילואים, מאוד שמח על ההחלטה "בתור מילואימניק גאה ומושפל אני חושב שאנחנו צריכים לקבל איזשהי תמורה מהמדינה ואם זה מה שאפשר לתת לציבור הסטודנטים שטוחנים אותם במילואים, אז זה יפה".

"אני לא חושב שיש כאן זילות של המוסד האקדמי. מספר המילואימניקים שעושים שירות פעיל בשנה הוא מאוד קטן וגם אלה שעושים לא עושים כ"כ הרבה ימים בשנה, זה פיתרון נקודתי לציבור מאוד קטן, אפשר לראות בכל הנתונים הסטטיסטיים שלא הרבה אנשים נקראים למילואים".


יש לכם רעיונות, הצעות או הערות? כתבו לנו - editor@yoram.co.il

"בתור מילואימניק מושפל אני חושב שאנחנו צריכים תמורה"
"בתור מילואימניק מושפל אני חושב שאנחנו צריכים תמורה"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד