072-3300504

''דברי הבלע של שר האוצר הינם שקר גס''

כך אמרו ראשי הסגל הבכיר לאחר ששר האוצר תקף בדיון במליאה את המרצים וטען כי הם "נוסעים לחו"ל במספרים אסטרונומיים, ואומרים שזה בשם החופש האקדמי"

הדר גילת | 10-07-2008 10:31:00

"אל תתחבאו תחת החצאית של חופש אקדמי. נוסעים לחו"ל במספרים אסטרונומיים, ואומרים שזה בשם החופש האקדמי" – כך תקף שר האוצר, רוני בר און, את המועצה להשכלה גבוהה ואת ראשי האוניברסיטאות במהלך דיון במליאה שהתקיים אמש (ד') ואשר עסק בהצעת החוק לחיזוק מערכות ההשכלה הגבוהה בישראל.

לדברי שר האוצר, המשבר הנוכחי פרץ מאחר שאנשי האקדמיה סירבו לתת שיבדקו מה נעשה בכסף. "בליל החתימה על ההסכם לקח הסגל הבכיר את כל הכסף לעצמו ואת הסגל הזוטר הפקיר, ואחר כך הוא עוד ממשיך לדבר על בריחת מוחות של מרצים שנשללה מהם תוספת שכר בגלל חצי מיליארד שקל שניתנו כתוספות שכר מופקרות לאנשים שלא נותנים שירות", תקף בר און במליאה.

התגובה של ארגוני הסגל הבכיר של האוניברסיטאות לדברי השר לא איחרה לבוא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' צבי הכהן, אמר כי "דברי הבלע של שר האוצר נגד הסגל הבכיר הינם שקר גס".

"במדינות מתוקנות מקובל ששר שנתפס משקר מעל דוכן הפרלמנט נאלץ להתפטר מתפקידו. חבל שעדיין לא הגענו להיות מדינה מתוקנת שכזו", אמר הכהן.

לדבריו, "הסגל הבכיר ניהל משא ומתן על שכרו ללא שום קשר להמלצות ועדת שוחט או תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ונשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' מנחם מגידור, הגיב לדברי בר און ואמר: "השר משתלח בבוטות באחת מהמערכות המוצלחות והמוערכות ביותר במדינת ישראל וברחבי העולם.

"יש לזכור כי המשא ומתן להסכם השכר אליו מתייחס השר נוהל על ידי האוצר, תוך כדי מעורבות אישית של השר, וכי הסיכומים אושרו על ידו באופן אישי. דבריו החמורים של השר הם על רקע הניסיון המתמשך של הממשלה להרוס את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

הפקירו את הזוטרים ואח"כ עוד מוחים על בריחת מוחות. בר און
הפקירו את הזוטרים ואח"כ עוד מוחים על בריחת מוחות. בר און
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד