072-3300504

אשדוד - ניו יורק

האוניברסיטה הערימה קשיים וסירבה בתחילה לאשר את הסרט, אבל אנה שנידמן לא הרימה ידיים ועמדה על שלה. עכשיו היא נוסעת עם סרטה "הרי את מחודשת לי" לפסטיבל נחשב בניו יורק

יעל ללום | 12-06-2008 15:01:00

(הטריילר של הסרט "הרי את מחודשת לי")

אין דבר יותר משמח מאשר ללכת נגד כל הסיכויים ולהראות לכולם שלמרות חוסר האמונה – פשוט הצלחת. אנה שנידמן, בת 25, יכולה לחייך לעצמה בסיפוק. אף אחד בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב לא האמין שהיא תוכל להרים את התסריט שכתבה לכדי סרט, אבל היא עשתה זאת ואף הצליחה להכניס אותו לפסטיבל הבינלאומי לסרטים עצמאיים בניו-יורק, שיתקיים בחודש ספטמבר השנה.

הסרט "הרי את מחודשת לי", שכתבה והפיקה שנידמן וביים רוי קריספל, הוא דרמה-קומית בת 50 דקות שבמרכזה עומדת יאנה, בחורה צעירה שבמהלך חתונת האקס שלה מציפים אותה זיכרונות על עברה עם החתן ועל חייה בגיל ההתבגרות, אותם העבירה בשכונת עולים באשדוד.

"יאנה היא כמו ה'אלטר-אגו' שלי – עושה כל מה שהייתי רוצה לעשות אבל לא מסוגלת. היא מוכיחה שזה בסדר להיות מישהי לא סוציאלית ופרובוקטיבית, שאין קשר בין טוב-לב לבין תדמית טובה", מספרת שנידמן על הגיבורה שלה.

הדרך שעבר הסרט עד לשלב הסופי לא היתה קלה. בתחילה הוחלט בחוג שלא לאשר לה את הפרויקט, מאחר והם לא האמינו שהיא תצליח להוציא אותו אל הפועל. מה שהציל את המצב היתה העובדה שבזמן שהם דנו אם לאשר את הסרט או לא, שנידמן כבר התחילה בעבודה עליו, כך שבסופו של דבר לא היתה להם ברירה אלא לתת אור ירוק.

"הלקח שלמדתי מהמקרה הוא שאם אני באמת רוצה לעשות משהו, כדאי פשוט ללכת על זה מבלי לחכות לאישור של האחרים", אומרת שנידמן, ששילמה מכיסה על מרבית הוצאות ההפקה.

"לא לחכות לאישור של אחרים"
"לא לחכות לאישור של אחרים"

"להראות להם מאיפה משתין הדג"
אחרי כל התלאות והקשיים, קל לתאר עד כמה מאושרת היתה שנידמן כשהבינה שהסרט שלה הולך להיות מוקרן באחד הפסטיבלים הנחשבים "כששמעתי על הקבלה לפסטיבל הייתי בשוק. מצד אחד שמחתי על ההצלחה שלי, ומצד שני שמחתי להראות לכולם מאיפה משתין הדג – לחוג לקולנוע וגם לחברות המסחריות שדחו את הסרט", היא מספרת.

הסרט עצמו הוא למעשה פיילוט לסדרת טלוויזיה, ששנידמן מקווה שתוכל ליצור ולמכור לערוצי הטלוויזיה המסחריים, כך שכולכם תוכלו לצפות בה "לא קל להשתלב בתעשיית הבידור הישראלית. הערוצים המסחריים מעלים בעיקר רעיונות של אנשים עם שמות מוכרים ודוחים פרוייקטים של צעירים".

הפרוייקט הבא ששנידמן מתכננת לעבוד עליו צפוי לעסוק באנשי התחנה המרכזית בתל אביב. "התחנה היא הישראליות בשבילי. יש בה הכל – ערבים, עובדים זרים, הומלסים, זונות. אני רוצה להציג נקודת מבט סוריאליסטית-פנטסטית על התחנה ובאיה", היא משתפת. "יש משהו בשולי החברה שמרתק אותי ובארץ אין כמעט עיסוק בהם".

מרותקת משולי החברה. שנידמן
מרותקת משולי החברה. שנידמן
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד