072-3300504

חיילי הקריה בחרו: הבז האדום

במסגרת פרויקט בחירת "הציפור הלאומית" של ישראל נתבקשו חיילי הקריה להצביע ולבחור מהי הציפור שהכי ראויה לתואר. הרמטכ"ל סיפר שבחר בדוכיפת ושר הביטחון סרב לגלות

מורן ראדה | 01-04-2008 09:59:00

פרוייקט בחירת "הציפור הלאומית" מגיע לצה"ל. אמש (ב') נערך בקריה בתל אביב טקס חגיגי שסימן את פתיחת ההצבעה בקרב חיילי צה"ל. כעת יוכל כל אחד מהמשרתים בצבא לבחור דרך אתר צה"לנט את ציפור נפשו.חיילים שלא נגישים למחשב יוכלו להצביע מהשטח, באמצעות סמס חינם.

במהלך יום האתמול הציבה החברה להגנת הטבע תחנות מידע ודוכני הסבר אודות הציפורים. בנוסף לכך, יחידות צה"ל הקרויות על שם ציפורים ישראליות הסבירו למצביעים על הציפור המייצגת את יחידתם. ולבסוף, התבקשו החיילים והמפקדים לבחור בציפור האהובה עליהם.

ועתה לקולות החיילים – משכלול הצבעתם של למעלה מ- 600 חיילי הקריה, מתגלה כי הבז האדום הוא הזוכה הגדול של ההצבעה, לאחר שגרף כ- 52% מהקולות. אחריו נמצא השלדג לבן החזה עם 10%, דוכיפת 9%, בולבול 8%, פשוש 7%, תנשמת 4%, צופית 4%, סיקסק 3%, חוחית 2% ובמקום האחרון - הנשר שגרף 1% בלבד מהקולות.

שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, לקחו אף הם חלק והצביעו לציפור שלטעמם ראויה להיות הציפור הלאומית של ישראל. האלוף שקדי סיפר כי בחר בשלדג לבן החזה, הרמטכ"ל העדיף את הדוכיפת ואילו רק שר הביטחון ברק כנראה לא רצה להעליב אף אחד מהציפורים וסרב לגלות למי הצביע.

בחירת ה"ציפור הלאומית" של ישראל הינה יוזמה של "החברה להגנת הטבע" לרגל אירועי 60 שנה למדינה. באתר האינטרנט של הארגון יכול כל אזרח לבחור מתוך רשימה של עשר ציפורים את מי שלדעתו הכי מסמלת את המדינה, ערכיה, ייחודה, אופייה ותושביה.

המנצח הגדול. הבז האדום
המנצח הגדול. הבז האדום
לומד על ציפורים. ברק
לומד על ציפורים. ברק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד