072-3300504

לא מכירים שפה אחרת

במשך שנים רבות דרשה קיימברידג' מהמבקשים ללמוד אצלה להקנות לעצמם שליטה בשפה נוספת. בסוף השבוע שינו קברניטי האוניברסיטה הוותיקה בעולם את החוק

רוי רגב | 16-03-2008 12:25:00

אחת מהאוניברסיטאות המפורסמות והנחשבות בעולם - אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית, החליטה השבוע, לבטל את דרישתה מהמבקשים ללמוד בשורותיה, להיות בעלי שליטה בשפה נוספת מלבד אנגלית. למרות לחצים רבים שהופעלו על האוניברסיטה לבטל את דרישתה לשפה שניה כתנאי קבלה בסיסי ללימודים בכל התחומים לא התקפלה האוניברסיטה במשך השנים האחרונות. כעת, בשל הכמות המועטה של תלמידי תיכון בבריטניה שלומדים שפה שניה לא נותרה לאוניברסיטה ברירה אחרת.

מהאוניברסיטה הבריטית נמסר, כי לאחרונה נוצר מצב בעייתי, בו הרגישו קברניטי המוסד כי הם מפספסים סטודנטים מבריקים רבים בגלל הדרישה. בנוסף, מסר האחראי על הקבלה ללימודים בקיימברידג', ג'ף פארקס, כי הדרישה לשליטה בשפה נוספת, נתנה יתרון לסטודנטים ממדינות זרות בהליך הקבלה ללימודים. זאת משום שרובם שולטים גם בשפה האנגלית בנוספת לשפה הלאומית שלהם.

הסיבה לכך, שרבים מהמועמדים ללימודים גבוהים כיום בבריטניה לא שולטים בשפה נוספת מלבד אנגלית, היא שינוי החוק בבריטניה משנת 2004 שלא מחייב יותר את התלמידים בבריטניה ללמוד במסגרת לימודיהם התיכוניים שפה נוספת מלבד אנגלית.

קיימברידג', היא אחת מהאוניברסיטאות הוותיקות באנגליה ובעולם בכלל. בשנים האחרונות, הייתה קיימברידג' האוניברסיטה היחידה בבריטניה שדרשה מהמועמדים ללימודים אצלה, להיות בעלי שליטה בשפה נוספת.

לפי נתוני משרד החינוך הבריטי, בשנה שעברה למדו פחות מחצי מהתלמידים בבתי הספר הפרטיים והממשלתיים בבריטניה שפה נוספת. זאת לעומת כ-80 אחוזים שלמדו שפה נוספת מלבד אנגלית בשנת 2000, טרם שונה החוק.

נתון מפתיע נוסף, שמגלה הממשלה הבריטית, מראה כי רק 17 אחוזים מבתי הספר היסודיים השייכים למדינה, מלמדים שפה נוספת. עם זאת, מקווים בממשלת בריטניה לשנות את המגמה המדאיגה הזאת על ידי חיוב כל בתי הספר היסודיים במדינה ללמד שפה נוספת מ- 2010.

אוני' קיימברידג'. פספסו סטודנטים מבריקים.
אוני' קיימברידג'. פספסו סטודנטים מבריקים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד