072-3300504

משבר ב'

כצפוי, מאיימים נציגי הסגל הזוטר כי הם מתארגנים לשבש את הלימודים בסמסטר ב' הקרוב. זאת במידה והאוניברסיטאות לא יפתרו את בעיית כתבי המינוי של המרצים

רוי רגב | 10-03-2008 18:00:00

נציגי הסגל הזוטר באוניברסיטת ת"א העבירו בשבוע שעבר מכתב לראש אגודת הסטודנטים התל אביבית - גילי גולדנברג. במכתב מציין אוהד קרני, יו"ר הסגל הזוטר, כי בעקבות אי טיפול האוניברסיטה בנושא המרצים מן החוץ ואי קבלת כתבי המינוי עבור המרצים להמשך שנת הלימודים בת שלושת הסמסטרים, צפויים חברי הסגל הזוטר לשבש את הלימודים בסמסטר ב' שעתיד להיפתח בעוד כחודש.

לטענת חברי הסגל הזוטר, הובטח להם עם סיום שביתת הסגל הבכיר על ידי ועדת החינוך של הכנסת, כי בעיית המורים מן החוץ תטופל מיידית.

במכתב נטען כי בישיבה שקיימה ועדת החינוך ב-4 לפברואר, הציגה שרת החינוך, יולי תמיר, מתווה לפתרון הבעיה תוך מציאת מקומות בהם יוכלו אותם עובדי אוניברסיטה שלא מן המניין למצוא את מקומם באוניברסיטה. בהמשך התקבלה ב-26 לפברואר החלטה על ידי הות"ת, כי האוניברסיטאות ינהלו משא ומתן מיידים עם הפורום המתאם בנושא. לפי המתווה, ב-21 למרץ אמור המשא ומתן להסתיים, הבעיה היא שאוניברסיטת ת"א כלל לא התחילה במשא ומתן.

לטענת אנשי הסגל הזוטר, קיימים באוניבריטת ת"א, למעלה מ-700 חברי סגל אקדמי המועסקים במעמד מורים מן החוץ, חלקם מועסקים במעמד זה במשך שנים רבות. לדברי אותם חבי סגל זוטר, מדובר למעשה בסוג של עובדי קבלן של האקדמיה. לדבריהם, אלו מועסקים על ידי האוניברסיטה למספר חודשים בכל פעם, מפוטרים ונשכרים שוב ללא קבלת זכויות סוציאליות או אקדמיות.

עוד טוענים חברי הסגל הזוטר, כי משיחה שקיימו עם נציגי האוניברסיטה, עולה כי היא מתכננת לדחות את המתווה שהציגו בות"ת ולהציע במקומו פרישת שכר לחלק מאותם מרצים. לדבריהם מדובר ב"לעג לרש" ולכן ייתכן ויאלצו לפגוע בסמסטר הבא. זאת למרות שהיו מעדיפים לפתור את המשבר על ידי הידברות בלבד, מבלי שיאלצו לפגוע בציבור הסטודנטים.

בתגובה למכתב שהעבירו חברי הסגל הזוטר לאגודת הסטודנטים, שלח גולדנברג מכתב לראשי האוניברסיטאות בארץ. במכתב מבקש יו"ר אגודת הסטודנטים התל אביבית לפתור את המשבר שבפתח, כך שהסטודנטים שגם ככה נאלצו למתוח את שנת הלימודים שלהם בעקבות שביתת הסגל הזוטר הארוכה, לא יוסיפו להיפגע בשנת הלימודים המוזרה הזאת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד