072-3300504

כלכלת בית למתחילים

קולג' קטן למקצועות חופשיים בארה"ב הפך לשיחת היום באקדמיה האמריקנית, לאחר שהדגים כי הורדת שכר הלימוד יכולה להוביל לשגשוג כלכלי

רוי רגב | 06-03-2008 13:39:00

האם הורדה בשכר הלימודים של הסטודנטים יכולה לגרום למוסד לימודים אקדמי לשגשג? מתברר שכן. לורדס קולג', מוסד קטן וסמפטי המלמד מגוון של מקצועות חופשיים במדינת אוהיו שבארה"ב, שיפר את מצבו הכספי של הקמפוס בצורה ניכרת, לאחר שביצע את המהלך הלא מקובל והוריד משמעותית את שכר הלימוד במוסד לפני 4 שנים.

הקולג' הקטן, שלפני הורדת שכר הלימוד עמד על 1249 סטודנטים בלבד, גייס 1500 סטודנטים נוספים כבר בסמסטר לאחר שהודיעו על ההורדה המשמעותית בשכר הלימוד. לאחר שנפוצה השמועה כי שכר הלימוד בקולג' המנומנם ירד ב-41 אחוזים, המשיכו לזרום לשם 2000 סטודנטים נוספים בשנה שלאחר מכן. קברניטי הקולג' היו צריכים לפתוח כיתות נוספות ולגייס מרצים נוספים ובעל שם, דבר שהיה קל ביותר מפני שמדי שנה המשיכו להכפיל במקום את מספר הנרשמים.

המהלך שעשה הקולג' שמלמד מקצועות כמו: רפואה, ארכיטקטורה ומשפטים באוהיו, נחשב לתמוה בחוגי האקדמיה האמריקנית, שכן מדי שנה דורשים קברניטי הקולג'ים שכר לימוד גבוה יותר מבשנה שלפניה, בטענה כי לא יוכלו לקיים עצמם אחרת לאור ההוצאות הרבות של תחזוקת המוסד. הדבר בולט במיוחד בקולג'ים המלמדים מקצועות חופשיים ויוקרתיים, שם שכר הלימוד גדל באופן מסורתי מדי שנה בצורה משמעותית ותנאי ההלוואות והמלגות למקצועות הופכים לבלתי אפשריים. הסיבה לכך, היא העובדה כי מקצועות אלה נחשבים בחברה האמריקנית לפריבילגיה השייכת לצעירים הבאים ממשפחות מבוססות יותר ולבודדים המשיגים מלגה מלאה.

הטענה הרווחת באקדמיה האמריקנית, היא כי עליית שכר הלימוד, מונעת באופן מסורתי בשנים האחרונות מצעירים חסרי ממון, להשתלב בלימודים בתחומים יוקרתיים, מפני שהם אינם יכולים לעמוד אפילו בתנאי החזרת ההלוואות האקדמיות הניתנות על ידי הקולג'ים. המקרה של לורדס קולג' מעניין מאוד את אותם אנשי אקדמיה אמריקנים, שכן הוא מראה שאפשר גם אחרת. יש הטוענים כי הסיבה לכך שהורדת שכר הלימוד עבדה כל כך טוב דווקא בלורדס קולג', נעוצה בכך שרבים מהסטודנטים במקום הם מבוגרים אשר עובדים ולומדים גם יחד.

"לורדס קולג' נתקל בבעיית זהות קשה, אי שם בתחילת המילניום בעקבות תשלומי סטודנטים עתידיים, שנמתחו על פני שנים רבות, כך שלמעשה לא היה לקולג' כסף נזיל. היינו חייבים לעשות משהו כדי לעורר את הקולג' והחלטנו לקחת סיכון שעבד בצורה טובה משציפינו", מספר רוברט טורק, סגן נשיא לורדס קולג'. אין ספק שהמקרה של לורדס ושוק הלימודים האמריקני, יכול לשמש דוגמה גם למוסדות הלימוד בישראל ולחברי ועדת שוחט הטוענים כי הסטודנטים בישראל צריכים לשלם יותר כדי להמשיך ולקיים את מוסדות הלימוד.

לורדס קולג'. הכפילו את מספר הסטודנטים בסמסטר.
לורדס קולג'. הכפילו את מספר הסטודנטים בסמסטר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד