072-3300504

ירידה בביקוש לשרת בגבעתי

במחזור מרץ הקרוב חטיבת גולני היא המבוקשת ביותר על ידי המתגייסים לקרבי ואחריה חטיבת הנח"ל

אורי טל | 04-03-2008 18:41:00

חטיבת גולני ממשיכה להוביל את הביקוש לשירות בקרב בני נוער המיועדים לגיוס קרבי. במחזור מרץ הקרוב ביקשו להשתלב בחטיבה החומה 3.5 מועמדים על כל מקום פנוי – הנתון הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

לשם השוואה, במחזור מרץ הקודם נהנתה גולני מביקוש של מעט יותר משני מועמדים לכל מקום. "אנחנו מזהים עלייה מאז סוף 2005", ציין קצין בחטיבת גולני. "אם נשקלל בחישוב גם את העדיפויות השנייה והשלישית של בני הנוער, נגיע כבר למחצית מהמועמדים שביקשו להגיע לחטיבה".

גידול בביקוש נרשם במחזור הקרוב גם לשירות בחטיבת הנח"ל – עם 2.5 מועמדים לכל מקום פנוי, לעומת שניים במחזור הגיוס הקודם. בכך , מוצבת החטיבה במקום השני ברשימת היחידות הלוחמות המבוקשות ביותר על ידי מלש"בים המיועדים לשירות קרבי. "הנתונים בנוגע לחוסר מוטיבציה, כביכול, משקפים את חצי הכוס הריקה, משום שרוב הצעירים רוצים לשרת במקומות הטובים", הסביר מפקד פלוגת העורב בנח"ל , סרן שגיא ברוך. "אנחנו מצליחים לאט לאט ובעבודה קשה להצדיק את המוטו של היתרון האנושי".

חטיבת גבעתי, לעומת שתי אחיותיה, מציגה ירידה בביקוש לשירות בה. על פי נתוני מחזור מרץ, בחרו בה בעדיפות ראשונה 0.9 מועמדים על כל מקום פנוי. במחזור המקביל אשתקד הציגה גבעתי נתון מעודד יותר, של 1.1 מועמדים על כל מקום פנוי.

בחטיבת כפיר נשמרת יציבות במחזור הקרוב – עם שבעה מועמדים על כל עשרה מקומות – בדומה למצב בשנה שעברה. נתונים אלו מהווים ירידה לעומת מחזור נובמבר האחרון, בו ביקשו להגיע לחטיבה 0.9 מלש"בים על כל מקום פנוי.

החילות המתמרנים – ההנדסה, השריון והתותחנים - נותרו על כנם עם 0.4, 0.3 ו- 0.5 מועמדים על כל מקום פנוי (בהתאמה), ואילו חיל מודיעין השדה ממשיך במגמה החיובית, כאשר כמעט שני מועמדים מתחרים על כל מקום פנוי.

מסע כומתה של חיילי גבעתי
מסע כומתה של חיילי גבעתי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד