072-3300504

מורה נבוכים למודעות הדרושים

מודעות הדרושים מכילות הגדרות עמומות ולא תמיד ברורות, אז אם אתם רוצים להבין מה מסתתר מאחורי המילים - התחילו לקרוא

AllJobs | 26-02-2008 11:09:00

מודעות הדרושים יכולות להיראות לפעמים כאוסף משפטים סתמיים שבדרך כלשהי אמורים לגרום למעסיק למצוא את המועמד הטוב ביותר. אוצר המילים של המודעות הללו חוזר על עצמו ואנחנו כאן על מנת לעזור לכם לפרש ולהבין מה עומד מאחור ומה באמת מחפשים המעסיקים.

מחפש עבודה
מחפש עבודה

אוריינטציה מכירתית ושיווקית
אם תיאור זה מופיע במודעת הדרושים שלפניכם, דעו כי הכוונה היא לאנשים בעלי יכולת מילולית וכושר שכנוע, שאמורים בסופו של דבר לגרום ללקוח לבחור דווקא בשירות, במוצר או ברעיון שהם מוכרים או משווקים. דרישה זו מופיעה בדרך כלל אצל מעסיקים המחפשים אנשים שיווק, מכירות, תקציבאים, טלמרקטינג, מנהלי תיקי לקוחות, מנהלי פרסום וכיוצא באלו.

נכונות לעבודה מאומצת
הדרישה הזו יכולה להתייחס לשני סוגי מאמצים: פיזי או מנטלי (כולל נכונות לשעות נוספות). נכונות למאמץ פיזי תידרש בתחומים בעלי אופי טכני כסבלות ,מוכרנות, מקצועות הקשורים לנהיגה מרובה וכדומה. מאמץ מנטלי ונכונות לשעות נוספות ניתן למצוא במקצועות כמו הוראה, ניהול תיקי לקוחות, הפקת אירועים וכיוצא באלו.

ראש גדול
כוונת המושג "ראש גדול" משתנה בין מעסיק למעסיק, אך בהגדרה הכללית הרעיון הוא להיות מסוגל "לראות מעבר", לעשות יותר, ליזום ולקחת תחומי אחריות נוספים מבלי שביקשו ממך. אין תחום ספציפי שמבקש זאת, אבל גם אין מעסיק שלא ירצה שעובדיו ייזמו ויגדילו ראש.

הרבה מודעות דרושים מסתתרות כאן
הרבה מודעות דרושים מסתתרות כאן

ניסיון
רבים מהמעסיקים מעדיפים את עובדיהם בעלי ניסיון, מכיוון שזה חוסך מהם לימוד והכשרה ארוכת טווח. האם הדרישה לניסיון הינה נחרצת? ובכן, זה עניין שנתון לשיקוליו של המעסיק. רבים מהמעסיקים מבקשים בעלי ניסיון היות וזה מה שהם מעדיפים, אך אם קורות החיים שלכם מרשימים, יש סיכוי שתוזמנו לראיון עבודה ואף תתקבלו למרות העדר הניסיון, וזאת בזכות כישורים אחרים שלכם שמצאו חן בעיני המראיין.

יחסי אנוש טובים
אין מישהו שלא מעוניין לעבוד בסביבת עבודה נעימה עם אנשים נחמדים ובעלי יכולת בין אישית טובה, אולם כשמעסיק מציין זאת כתנאי בסיסי, סימן שעל המועמד הפוטנציאלי לדעת ליצור קשרים עסקיים טובים, היות וזה יוביל בסופו של דבר לרווחיות בחברה.

יכולת עבודה בצוות
משרות שנדרש בהן הכישור הזה הן כאלה הבנויות מצוותים אשר חולקים מטרות ויעדים משותפים, כאשר היכולת לעבוד בשיתוף פעולה מובילה את החברה לרווחיות והצלחה. ניתן למצוא את הדרישה הזו בעבודות בתחום ההיי-טק, כוח אדם, שירות לקוחות וכו'.

הופעה ייצוגית
מעסיקים מדגישים את הדרישה הזו בעיקר כשמדובר בעבודה פרונטלית מול אנשים. הופעה ייצוגית פירושה הופעה נאה ומסודרת וחשוב שהיא תתאם את רוח החברה. בדרישת הזו לא מתכוונים בהכרח שתצטרכו להיות יפים וחטובים, אלא שתשדרו גם בהתנהגות וגם במראה את המסר שהחברה רוצה להעביר. ניתן למצוא את הדרישה הזאת בעבודות הקשורות לתחומי התעופה והתיירות דוגמת דיילים, סלקטורים, מקדמי מכירות, וקבלת קהל ועוד.

* הכתבה באדיבות אתר AllJobs.co.il

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד