072-3300504

מעונות נוספים יוקמו בת"א

בישיבת חירום שנערכה אתמול בעיריית ת"א בנושא מצוקת המגורים של סטודנטים וצעירים בתחומה, הוחלט על הכשרת מבני ציבור שישמשו כמעונות סטודנטים

רוי רגב | 05-02-2008 10:47:00

בשנים האחרונות יודעים צעירי העיר תל-אביב תקופה קשה במיוחד בכל הקשור לאפשרויות הדיור בעיר. הצעירים ובעיקר סטודנטים שלא עובדים במשרה מלאה במהלך לימודיהם, מתקשים לשלם את שכר הדירה הגבוה שמרשים לעצמם בעלי בדירות לגבות מהם בשל הביקוש הרב. בעקבות המצב הבלתי אפשרי, קיימו אתמול בעיריית ת"א יחד עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, ישבת חירום בנושא.

בישיבה נכחו נציגי האגודה שמתלוננים על מחסור חמור בדירות למגורי סטודנטים. את הישבה ניהל סגן ראש העיר, ארנון גלעדי. במהלך הישיבה עלו מספר הצעות אופרטיביות שייקלו על סטודנטים מהאוניברסיטה התל-אביבית למצוא מקום להתגורר בו, בעיר שהופכת משנה לשנה למקום מגורים של בעלי הממון בלבד. סטודנטים וצעירים רבים מתלוננים כי העיר הפכה למקום שבו לצעירים קשה מאוד להתקיים ולהתגורר ללא עזרה מההורים.

שכונת פלורנטין. הסטודנטים הגיעו גם לגבולותיה הדרומיים של העיר.
שכונת פלורנטין. הסטודנטים הגיעו גם לגבולותיה הדרומיים של העיר.

יש פתרון
ההצעה הבולטת שעלתה אתמול, הגיעה מכיוונו של סגן ראש העיר, שהבטיח כי בעירייה יחפשו מבנים ציבוריים שונים, אותם יהפכו בשנים הקרובות למעונות סטודנטים. מהאגודה נמסר כי עדיין לא ידוע מי יתפעל את המעונות החדשים אך שמדובר בצעד מבורך, שכן מדובר באוניברסיטה הגדולה בארץ וכרגע אין פתרון הולם לסטודנטים.

בתוך כך, בשנים האחרונות ובעקבות בעיות התקציב של אוניברסיטת ת"א מתלוננים סטודנטים רבים על התנאים הירודים במעונות הסטודנטים של האוניברסיטה ברמת-אביב. יש לציין כי האוניברסיטה גובה סכומים גבוהים יחסית על המגורים במעונות הללו. לא כל הסטודנטים המתגוררים מחוץ לעיר הגדולה זכאים למגורים במעונות, אלו שנמצאים זכאים משלמים לרוב סכום שמתקרב ל-1000 שקל לחדר פרטי.

רוצים עיר צעירה
סגן ראש העיר גלעדי מנסה להוכיח שעיריית ת"א למעשה מעונינת בעיר צעירה: "צעירים הם נשמת אפה של ת"א וצריך לעזור להם להתקיים בעיר הזאת. בתור יושב ראש הוועדה לדיור בר השגה, אני נחוש למצוא פתרון לבעיה הקשה של הצעירים בתחום הדיור", מבטיח גלעדי. סגן ראש העיר מוסיף ומסביר כי הוא מקווה שהעירייה תעזור לצעירים בתחומים נוספים כמו החנייה, ארנונה ועסקים קטנים.

יושב ראש אגודת הסטודנטים, גיל גולדנברג, טוען כי הסטודנטים בת"א קורסים תחת הלחץ הכלכלי. "שמחנו לגלות שבעיריית ת"א מוכנים לבוא לקראתנו", מספר גולדנברג. "אנחנו לא רוצים תל-אביב של מגדלי יוקרה מכל עבר אלא עיר שתשמור על הצביון הסטודנטיאלי והצעיר שלה", הוא מוסיף.

יו"ר האגודה גילי גולדנברג. "הסטודנטים קורסים".
יו"ר האגודה גילי גולדנברג. "הסטודנטים קורסים".
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד