072-3300504

הסתיימה השביתה

חברי הסגל הבכיר והאוצר הגיעו להסכם בסוף השבוע והסטודנטים חוזרים היום לשנת לימודים דחוסה וארוכה יותר. התאחדות הסטודנטים מבקשת לשמור על זכויות הסטודנטים

רוי רגב | 20-01-2008 10:19:00

לאחר שלושה חודשי שביתה של חברי הסגל הבכיר, חוזרים היום ומחר הסטודנטים להשלים את קורסי מרצי הסגל הבכיר שלא נלמדו בעקבות השביתה. זאת לאחר שבסוף השבוע הגיעו חברי הסגל הבכיר והאוצר לסיכום המיוחל לגבי גובה הפיצוי אותו יקבלו המרצים. במזכירויות השונות החלו כבר לעבוד על תוכנית השלמת הסמסטר ושנת הלימודים הנוכחית והסטודנטים צפויים לקבל את התוכנית החדשה כבר השבוע.

לפי תוכנית ההשלמה המקובלת על רוב המוסדות - כבר מהשבוע יתחילו, תוך התחשבות בסטודנטים שנבחנים, להשלים את הקורסים שלא נלמדו בעקבות השביתה. סמסטר ההשלמה יימשך ככל הנראה עד לחופשת הפסח ומיד לאחריו יתחילו הסטודנטים את סמסטר ב', שיגלוש עד לסוף אוגוסט או אפילו תחילת ספטמבר. נשיאי האוניברסיטאות הודיעו כי ככל הנראה יפחיתו המוסדות את גובה שכר הלימוד עבור שנת הלימודים הנוכחית, כדי לפצות את הסטודנטים על הפגיעה בתוכניותיהם.

הסיכום אליו הגיעו המרצים עם האוצר, כולל פיצוי שכר של 24 אחוזים עד לשנת 2009 עבור השחיקה בשכרם מאז שנת 1997. המרצים יקבלו פיצוי מיידי של מעל 5 אחוז. מה שלא קיבלו המרצים הוא את אותו הסדר שימנע שחיקה עתידית בשכר כפי שהציעו. באוצר שמחים שהצליחו להדוף את התוכנית, לדברי בכירים במשרד מדובר בתקדים מסוכן שיכול להשפיע על כל המשק הישראלי.

אוני' ת"א. תפתח את סמסטר ההשלמה כבר היום.
אוני' ת"א. תפתח את סמסטר ההשלמה כבר היום.

הסגל הזוטר רחוק מלהיות מרוצה
נקודה בעייתית נוספת הוא סיכום האוצר עם המרצים על מימוש חלק מהרפורמות שהועלו בוועדת שוחט. המרצים לא התחייבו על כל ההמלצות, אבל הסכימו על חלקן למרות שהביעו התנגדות נחרצת לרפורמה. עבור האוניברסיטאות מדובר בסיבוך נוסף, כעת צפויה ככל הנראה, שביתה ושיבוש לימודים של חברי הסגל הזוטר ומרצים מן החוץ שיצאו נחרצות נגד התוכנית. אלו מבקשים לשפר את התנאים הרעים להם הם זוכים באוניברסיטאות ולהבטיח כי מסקנות ועדת שוחט לא יצאו אל הפועל. חברי הסגל הזוטר צפו בשבועות האחרונים את התגמשותם של חברי הסגל הבכיר בכל הנוגע למסקנות ועדת שוחט והחלו להתכונן לשביתה ממושכת.

יש לציין כי תמיכתם של חברי הסגל הזוטר ושל הסטודנטים במאבקם של חברי הסגל הבכיר, הגיעה רק לאחר שחברי הסגל הבכיר הבטיחו שלא לקבל את מסקנות ועדת שוחט והבטיחו כי ייתמכו בשיפור תנאיהם של חברי הסגל הזוטר. בסגל הזוטר מוסיפים, כי לא יסכימו ללמד סמסטר נוסף ללא תוספת שכר, ללא כל קשר להתנהגות הסגל הבכיר בעניינם.

האגודות מבקשות להגן על הסטודנטים
היום יתחילו להשלים את הסמסטר באוניברסיטת ת"א, באוניברסיטה העברית ובטכניון בחיפה. מחר יחלו ללמוד באוניברסיטת בן-גוריון ובאוניברסיטת חיפה. בכך למעשה התבטלה בדקה ה-90 סגירת שערי האוניברסיטאות שתוכננה במקור להיום.

בינתיים דורשים בהתאחדות הסטודנטים ובאגודות הסטודנטים בקמפוסים השונים, לשמור על זכויות הסטודנטים. ההתאחדות דורשת כי בחלק מקורסי הבחירה תינתן האפשרות להגיש עבודה במקום להיבחן, הם מבקשים לאפשר לסטודנטים לבטל את שנת הלימודים הנוכחית מבלי לשלם קנס, לתת לסטודנטים שלושה מועדי בחינות ולפתוח את שנת הלימודים הבאה באיחור שלא יעלה על שבוע מהתאריך המקורי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד