072-3300504

אליזבת: תור הזהב

זוכת פרס האוסקר קייט בלאנשט חוזרת לתפקיד מלכת אנגליה בסרט המשך ל"אליזבת" מ-1998, שהיה מועמד לשבעה פרסי אוסקר

15-01-2008 10:34:00

תקציר הסרט
השנה היא 1585, ולאחר ששלטה על אנגליה במשך שלושה עשורים, המלכה אליזבת הראשונה (בלאנשט) ממשיכה לעמוד בפני צמאי הדם המעוניינים בכתרה תחת איומים מתמשכים של בגידה משפחתית. בינתיים, גל הרסני של קתוליות קיצונית אותו מוביל מלך ספרד, פיליפ השני (ג'ורדי מולה), מתפשט באירופה של המאה ה-16. מגובה על ידי הכנסייה של רומא וחמוש בלוחמי האינקוויזיציה, פיליפ – יחד עם צבאו החזק וצי חיל הים שלו השולט במימי הים – מהווה איום ממשי למלכה ולארצה... המלך הדתי האדוק נחוש לנשל את השושלת הפרוטסטנטית מכתרה ולהחזיר את אנגליה לשליטת הכנסייה הקתולית.

בעת ההכנות למלחמה להגנה על האימפריה שלה, אליזבת נאבקת גם בחוקי ממלכה ישנים עקב אהבתה הבלתי צפויה לראלי – למרות מעמדו הנחות – שנשאר אסור לקשר עם המלכה שנשבעה אמונים לארצה. בעוד היא אינה יכולה או מעוניינת לרדוף אחר תשוקתה, אליזבת מעודדת את העוזרת האישית שלה בס (אבי קורניש), להתחבר עם ראלי ולשמור עליו קרוב אליה.
אבל האסטרטגיה הזאת מציבה את אליזבת במרכז תהליך החיזור שלהם, ולא נותרת לה ברירה אלא לצפות באינטימיות הגוברת ביניהם. בראלי יפה התואר וההרפתקן היא מוצאת לא רק אדם אינטלקטואלי ורוחני כמוה, אלא גם צליל של אדמות ומרחבים, עולם בלתי צפוי, אינסופיות וחופש. בכך שבחרה בבס לתפוס את מקומה, היא נאלצת לבחור בברירה הכואבת שבין להיות אישה או להיות מלכה.

כשהיא מתכננת את נסיעתה לחו"ל, יועצה הנאמן של אליזבת סר פרנסיס וולסינגהאם (ראש) ממשיך לנהל את ההצגה בבית, ואת המסע שלה להשגת שלטון אבסולוטי. בעזרת רשת מרגלים מקומית, הוא חושף מזימת רצח שיכולה הייתה להשתלט על המלוכה. אך כשהוא חושף את הבוגדים וביניהם אולי גם בת דודתה של אליזבת, מרי סטיוארט (סמנתה מורטון), ללא ידיעתו הוא מוליך את אנגליה למסלול הרסני.

שחקנים:
קייט בלאנשט (אליזבת)
ג'פרי ראש (וולסינגאם)
קלייב אוון (ראלי)
אבי קורניש (בס)
סמנתה מורטון (מרי סטיוארט)

יוצרים:
שקהאר קאפור (במאי)
מייקל הירסט, וויליאם ניקולסון (תסריט)
טים ביוון, ג'ונתן קאוונדיש, אריק פלנר (הפקה)
רמי אדפארסין (צילום)

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד