072-3300504

תביעת ההתאחדות

התאחדות הסטודנטים החליטה לתבוע את נשיאי האוניברסיטאות על סכום מופקע בגין פגיעה בכיסו של הסטודנט הישראלי. זאת במידה ויבוטל הסמסטר כפי שהודיע ור"ה

רוי רגב | 15-01-2008 10:37:00

יום האתמול התאפיין בהרבה בלבול בחזית נשיאי האוניברסיטאות, אלו נאלצו להתחיל להתרגל למצב חדש, שכולל את התעלמות בית הדין מבקשתם להוצאת צווי מניעה. ועד ראשי האוניברסיטאות נפגש אתמול לישיבת חירום, בה החליט כאמור, שלא לפנות שוב לבית הדין, וקבע תאריך יעד חדש להצלת הסמסטר - ה-21.1 בו צריכים לשוב המרצים לכיתות.

הנשיאים הודיעו כי למעשה, במידה ועד סוף השבוע הנוכחי לא יגיעו הצדדים לסיכום, יבוטל הסמסטר באופן סופי. עם זאת, לא הודיעו הנשיאים אם ביטול הסמסטר משמעותו ביטול שנת הלימודים כולה.

איתי שונשיין. תובע את האוניברסיטאות על סכום מופקע.
איתי שונשיין. תובע את האוניברסיטאות על סכום מופקע.

כאב ראש נוסף
בינתיים גילו הנשיאים, שנמצאים בעקבות מאבק המרצים בין הפטיש לסדן, כי התאחדות הסטודנטים מתכננת להם כאב ראש נוסף. אמש הודיעה ההתאחדות כי תתבע את האוניברסיטאות במיליארדי שקלים. מההתאחדות נמסר, כי בעקבות המשבר שנוצר, מתעתדת ההתאחדות לתבוע את האוניברסיטאות על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו לסטודנטים.

התאחדות הסטודנטים גורסת, כי שוב אלו הם הסטודנטים שנפגעים מסכסוכים של אחרים וכאשר מדובר על השביתה הארוכה בהיסטוריה של האקדמיה הישראלית, הנזקים הם גדולים מאוד.

עשו חישוב זריז
ההתאחדות חישבה את הנזקים שנגרמו לסטודנטים באופן הבא: הוצאות שכר דירה - 2000 שקל; הפסד משכורת סטודנט של 2500 שקל; הוצאות נלוות - 1500 שקל. בסך הכל חישבה ההתאחדות סכום של 6000 שקל לסטודנט. את הסכום הכפילה ההתאחדות בכ-110,000 סטודנטים, מה שהביא אותן לסכום אסטרונומי של ששה מיליארד שקל. בהתאחדות הוסיפו כי במידה ויבוטל הסמסטר, יצורף לסכום התביעה החזר שכר הלימוד ששולם עבור קורסים שלא נלמדו.

יש להניח כי ועד ראשי האוניברסיטאות אינו לוקח ברצינות את האיום אבל כן יודע שנפתחה נגדו חזית נוספת מצד הסטודנטים, שלא יסכימו להיפגע כתוצאה ממאבקו של הסגל הביר.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין מסביר את המהלך, שוודאי ימשוך קצת תשומת לב רצויה להתאחדות: "אנו נערכים בהתאם לכל מצב. אנו מקווים כי לא יבוטל הסמסטר, אך במידה ויבוטל, אנו נדרוש מהאוניברסיטאות להחזיר את שכר הלימוד שנגבה מהסטודנטים. ציבור הסטודנטים נפגע וייפגע בהמשך, גם אם יבוטל הסמסטר וגם אם לא יבוטל. הפגיעה היא לא רק במשק הישראלי אלא גם בכיסו של הסטודנט הישראלי".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד