072-3300504

מדע לעם

מחלקה חדשה שנפתחה באוניברסיטה ניו-זילנדית יוקרתית, תכשיר סטודנטים להעביר מחקרים מדעיים לעם, ובצורה פשוטה יותר

רוי רגב | 07-01-2008 14:28:00

מחלקה חדשה של אוניברסיטת Otago היוקרתית שבניו-זילנד, תכשיר סטודנטים מצטיינים, שסיימו את לימודיהם בקולג', להעביר אינפורמציה לגבי עולם המדע לציבור הרחב. תוכנית הלימודים, שתתחילו מהשנה הבאה, תכלול 12 סטודנטים מצטיינים, שלמרבה ההפתעה לא יגיעו מעולם המדע אלא מתחומים הומניים, כגון - ספרות, היסטוריה ותקשורת. הבחירה בסטודנטים, שלא מעולם המדע, התקבלה לאחר שבאוניברסיטה הבינו כי למדענים קשה לבטא את עצמם מול אוכלוסייה שלא מורכבת ממדענים.

מהאוניברסיטה נמסר, כי המחלקה הוקמה לאחר שהבינו במוסד כי הציבור צמא לאינפורמציה המדעית, אך אין לו את הכלים לקרוא מאמרים אקדמיים. לדברי מקימי המחלקה, חלק מהאינפורמציה שתועבר לציבור בצורה "סקסית" יותר על ידי סטודנטים בעלי כושר ביטוי גבוה, ישנו את חייהם, לא פחות. עוד הם טוענים, כי ישנה אינפורמציה שידועה כיום לציבור המדענים אך לא ליתר האוכלוסייה, כאשר לעיתים מדובר באינפורמציה מצילת חיים.

התוכנית החדשה, שנמצאת בבסיס "המרכז לתקשורת מדעית" החדש, תעביר לסטודנטים את הכלים להעברת פיתוחים מדעיים משפת המדע לשפת היומיום. ראש התוכנית, פרופ' לויד דיוויס, מספר כי בחר 12 סטודנטים מרקע שונה לגמרי, כאשר אף לא אחד מהם בעל רקע מדעי כלשהו.

"מדענים חוקרים מתוך רצון לגלות ולהבין את האמת על הדברים שמסביבם. בנוסף לזה, המדענים רוצים ליצור עולם טוב יותר בעזרת עבודתם. הדרך היחידה לגרום לשינוי בעזרת המחקרים היא לתקשר עם החברה, ובזה מדענים קצץ פחות טובים", אומר דיוויס. הוא מוסיף כי חייבים להפוך את הנושא לסקסי כדי שהציבור יקרא את המחקרים החשובים הללו.

הסטודנטים יבחרו אחד משלושה תחומים: כתיבה יצירתית אך לא בדיונית, תקשורת מדעית כוללת או קולנוע.

פרופ' דיוויס מוסיף, כי כדי שהציבור יסכים לקרוא מחקרים מדעיים, צריכים להפוך את הדברים לפשוטים מספיק עבור הציבור להבין אותם אך לא פשוטים מדי. לדבריו, יש אמיתות רבות שנשארות בלתי מדווחות, והעובדה היא ש-50% מהמאמרים המדעיים שנכתבים מדי שנה לא מצוטטים יותר על ידי מדענים אחרים ופשוט נשכחים.

החוקר והלוח. הסטודנטים לא נדרשו לרקע מדעי.
החוקר והלוח. הסטודנטים לא נדרשו לרקע מדעי.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד