072-3300504

בוררות להצלת השנה

בית הדין הציע למרצי הסגל הבכיר השובתים ולנציגי האוצר, פשרה שיתכן ותביא לסיום השביתה ולביטול הוצאת צווי המניעה

רוי רגב | 07-01-2008 12:05:00

לאחר תקופה ארוכה בה היו הצדדים מנותקים, חזרו נציגי האוצר והמרצים השובתים לשולחן הדיונים ומקיימים מזה שבוע דיונים על בסיס יומי, כדי לפתור את המשבר לפני הוצאת צווי המניעה.

אמש, כאשר איום צווי המניעה קרוב מתמיד, העלה בית הדין לעבודה, בראשות השופט סטיב אדלר, הצעת פשרה לצדדים. הכוללת בוררות בין הצדדים לקביעת רמת השחיקה האמיתית של שכר המרצים משנת 1997. בנוסף, הציע בית הדין פיצוי של 11% אותם יקבלו המרצים מיד. לפי ההצעה, לאחר הבוררות, ייקבע גובה יתר הפיצוי לכל מרצה בצורה פרטנית ועל פי ותק.

שני הצדדים אמרו שהם עדיין שוקלים את הצעת בית הדין ויתנו את תשובתם בדיון שיתקיים הערב. יש לציין, כי במהלך השבוע האחרון לא חלה כל התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, כאשר ההצעה של בית הדין, היא הפעם הראשונה שחלה התקדמות כלשהי. כאשר הצדדים עדיין מתבצרים בעמדתם, נציגי המרצים השובתים, מסרו לתקשורת אתמול, כי לאחר 70 יום של שביתה הם ערוכים לשביתה גם בסמסטר ב' ולמעשה לביטול שנת הלימודים.

בנוסף למרצים ולנציגי האוצר, לקחו חלק בשיחות גם נשיאי האוניברסיטאות שספגו בתקופה האחרונה ביקורת קשה מצד חבריהם לאקדמיה. נשיאי האוניברסיטאות חשים ככל הנראה כי החלטתם לבקש צווי מניעה פוגעת בהם באופן אישי, החלו להראות גמישות קלה. לתקשורת מסרו חלק מהנשיאים, כי לא יתעקשו על הוצאת הצווים במידה ותחול התקדמות במשא ומתן לאור הצעת בית הדין מאמש.

עם זאת, טוען מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית, כי אובדן שנת הלימודים היא "בבחינת טרגדיה אנושית". לדבריו, במידה ושנת הלימודים תתבטל, יהיה מדובר באסון לאומי. הנשיא מגידור טוען כי נזקי השביתה יכולים להגיע ל-3 מיליארד שקל. זאת בעקבות אי יציאת 250,000 בוגרי אוניברסיטאות לשוק העבודה השנה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד