072-3300504

סדר בענף פרוץ

הצעת חוק של חבר הכנסת סילבן שלום מתעתדת לעשות סדר בהסדרי התשלום למכוני הפסיכומטרי ולהפוך את הקורסים לנגישים יותר

רוי רגב | 27-12-2007 10:29:00

ענף מכוני הפסיכומטרי, שהיה פרוץ בשנים האחרונות ונתון לגחמותיהם של המכונים, הולך ככל הנראה לעבור שינוי. השבוע הוגשה הצעת חוק של חבר הכנסת סילבן שלום, ביוזמת ארגון – אמון הציבור, המבקשת "הסדרה רגולאטורית" לענף. מטרת ההצעה, היא להפוך את הגישה למכונים לנגישה יותר עבור כל חלקי האוכלוסייה ולנסות להפוך את הקבלה לאוניברסיטאות להליך שוויוני יותר מההליך שמתקיים כיום.

מבחן הפסיכומטרי הפך בשנים האחרונות לפקטור החשוב ביותר בתהליך הקבלה לאוניברסיטאות יחד עם ציוני הבגרויות של המתמודדים. החוק מתעתד לחסום פרצות רבות הקיימות בענף כיום, לטובת הצרכנים, כגון: תשלום מלא על קורסים, גם במקרה בו בחר הצרכן לבטל את השתתפותו במידה והתרשם לרעה מהקורס או שביקש לעבור למכון אחר; חישוב דמי ביטול של 20% ממחירו המלא של הקורס (לפני הנחה); תשלום כמעט מלא ל"קורס חוזר חינם", מדובר בהטעיה של המכונים, ששוב נותנים הנחה ממחירו המלא של הקורס עבור קורסים חוזרים.

סעיפים נוספים שעלו בהצעת החוק: שימוש שלא כדין בכספי הפיקדון - דמי ביטול שנגבים מדמי הפיקדון של חיילים משוחררים ופוגעים ביכולתו של החייל המשוחרר לממן את לימודיו בעתיד; אחד הסעיפים החשובים בהצעה עוסק בעובדה שלמעשה רוב באוכלוסייה לא יכולה לממן לעצמה את הקורסים האיכותיים ביותר. קורסי הפסיכומטרי הללו יכולים להגיע לסכומים של 6000 שקלים ויותר לחיילים משוחררים.

שלא במפתיע, רוב מכוני הפסיכומטרי מתנגדים להצעת החוק של חבר הכנסת שלום. יוזמי החוק טוענים כי אלו שכרו בימים אלה לוביסט כדי לטרפד את הצעת החוק.

בין יוזמי הצעת החוק נמצא גם ערן שטיין, מנכ"ל מכון הפסיכומטרי – Smart. שטיין טוען דווקא כי מדובר בצעד מבורך. "במשך שנים בחרה הממשלה להתעלם מהנעשה בתחום, הכולל 80 אלף תלמידים בשנה. לצערי, המכונים לא הפנימו כי מדובר באוכלוסייה חלשה כלכלית המורכבת בעיקר מחיילים משוחררים", מוסיף שטיין.

הבחינה. הקורסים הטובים באמת עולים 6000 שקלים.
הבחינה. הקורסים הטובים באמת עולים 6000 שקלים.
ערן שטיין. "מדובר בצעד מבורך".
ערן שטיין. "מדובר בצעד מבורך".
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד