072-3300504

הוגשה הבקשה לסעד משפטי

נציגי ור"ה פנו היום לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה למרצים השובתים. המרצים ההמומים יוצאים לראשונה נגד ראשי האוניברסיטאות

רוי רגב | 26-12-2007 12:14:00

הבוקר הגיש ועד ראשי האוניברסיטאות בקשה לסעד משפטי לבית הדין הארצי לעבודה. כזכור, החליטו אתמול בור"ה לפנות לסעד משפטי, לאחר שראו כי חברי הסגל האקדמי הבכיר לא מתגמשים וממשיכים להתבצר בעמדותיהם בלי כוונה לסיים את השביתה בקרוב. לטענת אנשי ור"ה, בשבועות שעברו היו כמה הזדמנויות לסיים את המשבר, אשר עולה הון עתק לאוניברסיטאות, אבל חברי הסגל בחרו שלא לזוז מעמדותיהם. חברי הסגל מבחינתם טוענים כי 30 אחוזי הפיצויים שהם מבקשים, הם כספים שמגיעים להם על פי דין וכי אין סיבה שיוותרו עליהם.

משמעות הבקשה לסעד המשפטי, היא למעשה הוצאת צווי מניעה למרצים השובתים ולאלצם לחזור ללמד בכוח. בור"ה טוענים כי הם ממש לא רצו להכריח את המרצים ללמד אך כעת אין להם ברירה. הבקשה לצווי המניעה היא מה-13 בינואר, במידה ובית הדין יקבל את הבקשה יאלצו המרצים להגיע לסיכום לא יאוחר מתאריך זה. בור"ה מקווים כי צווי המניעה יאלצו את המרצים והאוצר להגיע להסכם עד לתאריך זה ושהמרצים לא יאלצו ללמד תחת איום.

בינתיים הודיעו המרצים השובתים כי "הם מזועזעים מהתנהגות ור"ה". מרצים ותיקים רבים ציינו כי מדובר בתקדים, כאשר ראשי אוניברסיטאות, שהם למעשה גם אנשי אקדמיה, יוצאים נגד המרצים. אין ספק שמקומו של ור"ה בסכסוך הוא בעייתי והועד נמצא למעשה בין הפטיש לסדן. למרות מחויבות הועד לעובדיו – המרצים, הוא חייב גם לדאוג לתפעול יעיל ונכון של האוניברסיטאות. גם עכשיו מנסים חברי ור"ה לשמש כמתווכים בין המרצים לאוצר, אך כאמור, ללא הצלחה יתרה.

חברי הסגל הבכיר התאספו אמש באוניברסיטאות ברחבי הארץ ויצאו נגד מה שהם מכנים "יציאה של נציגי ור"ה נגד המרצים". באוניברסיטה העברית הצביעו אמש המרצים בעד גינוי חריף של ראשי האוניברסיטאות וור"ה. המרצים טוענים כי חברי ור"ה יכלו להפעיל את הלחץ דווקא על האוצר, אך בחרו להפעיל את הלחץ על המרצים.

חברי הסגל הבכיר צריכים להשיב לבית הדין על הבקשה עד יום ראשון, לאחר שקיבלו דחייה מבית הדין. המועד המקורי היה היום בשעה 13:30.

אוניברסיטת ת"א. חוזרים ללימודים ב-13 בינואר.
אוניברסיטת ת"א. חוזרים ללימודים ב-13 בינואר.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד