072-3300504

התקדמות בגישת האוצר

בפגישה בין ור"ה לשר האוצר אמש הציעו נציגי האוצר 20% פיצוי על השחיקה בשכרם של המרצים. חברי הסגל הבכיר לא מקבלים את ההצעה וממשיכים לשבות

רוי רגב | 18-12-2007 10:53:00

אמש, נפגשו לראשונה מזה שבוע נציגי האוצר יחד עם נשיאי האוניברסיטאות, אך ללא נציגי הסגל הבכיר, בניסיון לסיים את השביתה. בדיון, שגלש עמוק אל לתוך הלילה, השתתף גם שר האוצר רוני בר-און, שיחד עם הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, הציעו לנציגי האוניברסיטאות פיצוי של 20% למרצים (במקום 35% אותם מבקשים המרצים).

עם זאת, מדובר בהתקדמות מהותית מבחינת האוצר, אשר טען מתחילת השביתה כי שכר המרצים נשחק ב-3% בלבד, מאז עדכון שכרם האחרון. נציגי הסגל הבכיר לא מוכנים כעת להסתפק בפחות מ-35 האחוזים שלטענתם מגיעים להם.

הגמישות המפתיעה שהציג משרד האוצר בפגישה הלילית אמש, מצביעה ככל הנראה על רצון הממשלה לסיים את השביתה כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות נזק. זאת לאחר שלאחרונה חזרו המורים בבתי הספר ללמד וכעת מושכים המרצים את מרב תשומת הלב הציבורית.

בינתיים, כך נראה, ימשיכו המרצים הבכירים להתבצר בעמדתם. במידה ולא תסתיים השביתה עד סוף החודש, טוענים בור"ה כי לא תהיה אפשרות אלא להוסיף סמסטר נוסף בקיץ. הבעיה היא כי לרוב חברי הסגל הבכיר יש התחייבויות לתקופה זו הכוללות כנסים בחו"ל והשתלמויות.

השר בר-און. מציע 20 אחוזי פיצוי.
השר בר-און. מציע 20 אחוזי פיצוי.

סטודנטים שנמאס להם
הממשלה נתונה ללחץ נוסף, מצד הסטודנטים, שלאחרונה החליטו כ-300 מהם לוותר על שנת הלימודים הנוכחית. סטודנטים רבים באוניברסיטאות החליטו לאחרונה כי הם מפסיקים את לימודיהם לשנה הנוכחית. לתקשורת נמסר כי כמה עשרות סטודנטים בכל מוסד בחרו להפסיק את לימודיהם, כאשר השיא נרשם בטכניון שם נטשו 100 סטודנטים את לימודיהם לאחרונה.

האוניברסיטאות מבחינתן כיסו את עצמן מבחינת אפשרות של תביעות החזר כספי של סטודנטים, לאחר שהגיעו לפני כחודש להסכם עם אגודות הסטודנטים לגבי הפסקת תשלום שכר הלימוד כל עוד השביתה נמשכת.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד