072-3300504

מפגן כוח

מאות סטודנטים ומרצים מכל הארץ התקבצו אתמול באוניברסיטת ת"א ויצאו נגד הפגיעה בחברי הסגל הבכיר ובמערכת ההשכלה הגבוהה

רוי רגב | 12-12-2007 11:31:00

ההפגנה הגדולה שנערכה אתמול באוניברסיטת ת"א, בחסות האגודה התל אביבית, התבררה כמפגן כוח מרשים של אגודות הסטודנטים. באירוע נכחו מאות סטודנטים שהגיעו באוטובוסים מכל האוניברסיטאות בארץ. הסטודנטים קראו לאוצר להגיע לסיכום עם חברי הסגל הבכיר ולסיים את השביתה הארוכה.

ההפגנה שהייתה תחת הסיסמא "כולנו יחד נגד הפרטת ההשכלה הגבוהה", כללה בנוסף לסטודנטים גם את חברי הסגל הבכיר והזוטר. במהלך ההפגנה בכיכר אנטין נאמו אנשי אקדמיה רבים ונציגי האגודות. הזמרים ערן צור ואפרת גוש הופיעו במקום והפגינו סולידריות עם המאבק האקדמי.

"אנחנו לא נהסס להחריף את המאבק, וזה יקרה. הסטודנטים הם סקטור שלא מפסיק להיפגע מהמצב הבלתי נסבל הזה, ונמאס לנו. עוד לא אמרנו את המילה האחרונה". אמר אתמול גילי גולדברג, יו"ר האגודה בת"א.

להפגנה הגיעו סטודנטים מכל האוניברסיטאות בארץ, בהם גם סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון ששיבשו את הלימודים בבאר שבע מיום שני. בכך הפכה האוניברסיטה הדרומית לרביעית שמפגינה תמיכה בשביתת המרצים ובסיומה. זאת אחרי האוניברסיטאות בירושלים, ת"א וחיפה אשר עדיין מושבתת על ידי הסטודנטים ולא מתקיימים בה לימודים כלל מאז יום שני. בכל האוניברסיטאות, מדובר בשביתה שאומנם תומכת במרצים, אבל גם מעלה לסדר היום את דרישות הסטודנטים ויוצאת נגד מסקנות ועדת שוחט.

הסטודנטים בבן גוריון, התבקשו השבוע על ידי חברי הסגל הבכיר לתמוך במאבק המרצים שהיה עד עכשיו שקט מדי לדעתם של התאחדות ואגודות הסטודנטים. פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת, ומרצה בכיר בבן גוריון פנה אל הסטודנטים, במכתב שפורסם באתר האגודה בו וביקש מהסטודנטים לתמוך במרצים השובתים זה 8 שבועות. פרופ' הכהן נשא גם דברים במהלך ההפגנה אתמול בת"א ודרש מהסטודנטים להמשיך ולהיאבק.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד