072-3300504

מבוא ל-MBA: מידע ראשוני

מהו תואר MBA, למי הוא מיועד, כמה זמן נמשכים הלימודים ומה היתרונות שמעניק התואר לבוגריו? פרק מבוא

29-11-2007 17:22:00

MBA הוא תואר שני במנהל עסקים, המהווה שער לעולם הניהול הבכיר והעסקים. מטרת התואר לעזור למנהלים לבסס את ההחלטות שהם מקבלים בעזרת שיקולים ונתונים מוכחים. תואר ה-MBA מתמקד בלימודים של תחומים שיקנו למנהלים את הכישורים לקבל את אותן החלטות בצורה המושכלת ביותר.

מה זה MBA? זה בשבילי?
מה זה MBA? זה בשבילי?

הלימודים ל-MBA
הלימודים לתואר MBA מתחילים בדרך כלל בחודש ספטמבר ונמשכים בין שנה ל-5 שנים, כאשר פרק הזמן השכיח ללימודים עומד על שנתיים.

תוכניות הלימודים בנות השנה הן תוכניות מרוכזות מאד הכוללות שלושה סמסטרים בשנה קלנדרית אחת. תוכניות אלו מיועדות לרוב לסטודנטים מצטיינים או למי שלא מוכנים להעדר משוק העבודה זמן רב ומוכנים להעמיס על עצמם יותר (כולל לימודים בשעות הערב המאוחרות).

תוכניות הלימודים הארוכות הן לרוב תוכניות לימודים חלקיות (כלומר, לא לומדים לאורך כל היום) שמאפשרות לסטודנט לשלב עבודה במהלך תקופת הלימודים. למרות זאת, אין הדבר אומר שהן דורשות פחות מחויבות - מבחינת התקופה ורמת ההשקעה שלכם בתואר.

תוכן הקורסים משתנה ממוסד למוסד, כאשר מרבית המוסדות מאפשרים גמישות, על מנת שכל סטודנט יוכל להרכיב לעצמו מערכת שתשרת אותו בצורה הטובה ביותר. תחומי הלימוד העיקריים כוללים שיווק, מימון, ניהול חשבונות בסיסי, מערכות מידע, לוגיסטיקה ותפעול, אסטרטגיה, משאבי אנוש, ניהול והתנהגות ארגונית, וישנם מוסדות ומסלולים שמתמחים במסלול קריירה מסוים ודואגים ללימודים מוגברים שלו - עבור מי שיודע מראש שהוא רוצה לעסוק בתחום זה ומעוניין שלימודיו יתמקדו בו.

האוניברסיטאות מעדיפות גיוון ושונות בין תלמידיהן וכך הן נהנות לקבל לשורותיהן גם תלמידים שעשו תואר ראשון בתחומים שנחשבים "אקזוטיים" או נדירים יחסית. עם זאת, תלמידים כאלה צריכים לזכור כי סביר שיתבקשו לעשות השלמות בחומר הלימוד. מטרת ההשלמות היא לדאוג לכך שכל הסטודנטים יתחילו את לימודיהם ברמה בסיסית דומה (כמו שבתואר הראשון ישנם תלמידים שנדרשים לעבור קורס השלמה באנגלית, על מנת שישתוו ברמתם לשאר הכיתה). לרוב, השלמות אלו כוללות קורסים במתמטיקה ובכלכלה ולרוב יש לעבור את מבחני הגמר שלהן בציון הגבוה מ-80.

יתרונות ה-MBA
תואר שני במנהל עסקים ייתן לכם יתרון משמעותי בשוק העבודה הבינלאומי. חברות רבות מחפשות כיום בוגרי MBA כדי שאלו ישמשו כמנהלים בכירים. מדובר בחברות גדולות בעלות שמות מוכרים, ולצידן חברות קטנות בעלות פוטנציאל, בכל מגוון תחומי העיסוק. העמדה היא לא היתרון היחיד - מחקרים הוכיחו כי שכרם של בוגרי MBA בתוכניות מובילות, מגיע עד פי 3-4 ממשכורת של מנהלים בתפקיד מקביל אך ללא תואר MBA.

כמו כן, במהלך הלימודים לתואר MBA תתוודעו לרשת הבוגרים של בית הספר, ואלו יוכלו לעזור לכם ליצור קשרים במקומות הנכונים ולהשיג משרות טובות יותר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד