072-3300504

מי רוצה להיות עורך דין?

בחינת ההסמכה האחרונה ללשכת עורכי הדין הישראלית השאירה בוגרי בתי ספר למשפטים רבים עם תהיות לגבי עתידם המקצועי

רוי רגב | 15-11-2007 15:20:00

רוצים להיות עורכי דין? כדאי שתחשבו שוב. בחינת ההסמכה האחרונה שנערכה בחודש אוקטובר האחרון הייתה קשה מאוד עבור הסטודנטים שסיימו רק עכשיו ארבע שנים קשות ויקרות של לימודים. 52% בלבד מכלל הנבחנים בבחינה בכתב עברו אותה בהצלחה הפעם, לעומת 79% שעברו את הבחינה במועד הקודם לפני כחצי שנה. זהו שיעור ההצלחה בבחינה הנמוך ביותר מאז החלה לשכת עורכי הדין לפרסם את תוצאות הבחינה. הציון הממוצע בבחינה השנה עומד על 63.6 בלבד.

לבחינה האחרונה ניגשו 1341 מתמחים. 934 מתמחים ניגשו לבחינה בפעם הראשונה, כאשר 69% מהם עברו אותה. ידוע שהסיכויים לעבור את הבחינה פוחתים עם כל ניסיון נוסף. הציון הממוצע של אלו שנבחנו בפעם הראשונה עומד על 68. במועד שעבר ממוצע הציונים עמד על 72.4, כאשר הנבחנים בפעם הראשונה השיגו ממוצע של 74.8. נבחני הפעם השניה מנו הפעם 213, כאשר רק 20% מהם עברו את הבחינה, בציון ממוצע של 56.5. נבחני הפעם השלישית ומעלה כבר ממש בבעיה, כאשר רק 10% מהם עברו את הבחינה בציון ממוצע של 50.3.

יש הטוענים כי הציונים הנמוכים שהתקבלו במקצה אוקטובר האחרון אינם מקריים, ומדובר למעשה במגמה של לשכת עורכי הדין להקשיח את דרישות הקבלה למקצוע עקב ריבוי העוסקים במלאכה. מלשכת עורכי הדין נמסר כי הבחינה חוברה על ידי וועדה מקצועית עצמאית, שבראשה עומדת נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת הילה גרסטל. בוועדה חברים אנשי משפט ואקדמיה.

בית הספר למשפטים של אוניברסיטת תל אביב נמצא במקום הראשון עם 96% הצלחה שסיימו את בחינת אוקטובר בהצלחה בניסיון ראשון, במקום השני נמצאת האוניברסיטה העברית עם 92% שהצליחו לעבור את הבחינה בפעם הראשונה ואוניברסיטת חיפה נמצאת במקום השלישי עם 87%. למי שחושב על לימודי משפטים בחו"ל, נציין כי בוגרי בתי הספר הללו נמצאים הרחק מאחור עם פחות מ-50 אחוזי הצלחה.

הפקולטה למשפטים בת"א. סיימו ראשונים.
הפקולטה למשפטים בת"א. סיימו ראשונים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד