072-3300504

גם המרצים מאיימים בשביתה

פתיחת שנת הלימודים עומדת בסכנה: האוניברסיטאות, המכללות להוראה וארגוני המרצים מאיימים בשביתה

ליאור ליוואק | 09-10-2007 10:41:00

פתיחת שנת הלימודים האקדמית עלולה להידחות. ועדת החינוך של הכנסת קיימה אתמול ישיבה מיוחדת שעסקה באי ההסכמות המעמידות את פתיחת שנת הלימודים האקדמית בסיכון.

ראשי האוניברסיטאות והמכללות להוראה הודיעו בישיבה כי במידה ולא ייענו דרישותיהם התקציביות, לא תיפתח שנת הלימודים עוד שבועיים. פרופ' אהרן בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה ייצג בישיבה את ועד ראשי האוניברסיטאות הדורש את העברתם של 300 מיליון שקלים לאלתר.

חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות מאיימים אף הם בשביתה על רקע ה"סחבת" לדבריהם שנוקט משרד האוצר במשא ומתן מולם על הסכם שכר חדש. המרצים דורשים תוספת שכר של 20% לפיצוי על שחיקת השכר מ-2001. אנשי משרד האוצר לעומת זאת מוכנים לתוספת של 5% בלבד. דרישתם הנוספת של המרצים להצמיד את העלייה בשכרם לשיעור העלייה הממוצע במשק, אינה זוכה למענה חיובי מצד משרד האוצר, המוכן להצמיד את שכר המרצים למדד.

"הסגל האקדמי נדחק לשביתה בשל הזלזול שמפגין האוצר במו"מ. לא יתכן כי למו"מ כה קריטי בעל השלכות על עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל ישלחו אנשים אשר טוענים כי אין להם סמכות לחרוג מהצעות הפתיחה שלהם" אמר אתמול פרופסור צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר. "דומה שהאוצר מתייחס בצורה דומה גם לועדת החינוך של הכנסת אליה נשלחה נציגה אשר לא סיפקה תשובות לשאלות חברי הועדה והמוזמנים והסתפקה בקריאת נתונים ללא כל הסבר. אני מקווה כי האוצר יתעשת ויבין כי לא מדובר בדיון על פרוטות, אלא על עתיד ההשכלה הגבוהה וצמצום תופעת בריחת המוחות אשר מסבה למדינה נזקים הנאמדים במיליארדי שקלים"

גם בקרב המכללות להוראה מאיימים בעיכוב פתיחת השנה. פרופ' שלמה בק, נשיא מכללת קיי לחינוך העומד בראש פורום המכללות להוראה, אמר במהלך הדיון אתמול כי תקציב בן 22 מיליון שקלים שהובטח למכללות להוראה, עדיין לא הועבר.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאור קרא במהלך הדיון לראש הממשלה, שר האוצר ושרת החינוך להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לפתור את המשבר בהקדם.

מלכיאור.  משא ומתן מיידי
מלכיאור. משא ומתן מיידי
בק. 22 מיליון שקלים
בק. 22 מיליון שקלים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד