072-3300504

הכה את המומחה: רוקחות

אתם שאלתם ואלונה רום מכצט ענתה לשאלותיכם על מקצוע הרוקחות

09-10-2007 11:12:00

תעסוקה אחרי לימודים
שאלה: במה אוכל לעסוק בסיום התואר? האם אוכל להשתלב בתעשייה? הרוב אומרים לי שכנראה אעבוד סופר פארם
האם אפשר להשתלב בתעשייה עם תואר ראשון ברוקחות או שצריך תואר מתקדם? קיים קורס CRA (ניטור מחקרים קליניים)האם מומלץ לעבור אותו? או ששוב בלי ניסיון אין מצב למצוא תעסוקה?


תשובה: מה שיפה במקצוע שלנו הוא דווקא מגוון אפשרויות התעסוקה. נכון שסטטטיסטית רוב הרוקחים מגיעים לעבוד בדלפק אולם יש מקום לרוקחים גם במחקר ופיתוח בתעשיה, רישום, ניהול מחסני תרופות, אבטחת איכות בתעשיה (רוקח אחראי), רוקחות קלינית בבתי חולים .

כדי להשתלב בסביבת מו"פ רצוי היום תואר שני. שילוב תארים תמיד נותן יתרון.

אני הייתי הולכת על משהו שבו לרוקח יש יתרון על בעלי תארים מתחומים אחרים. למשל איפה שדרושה חתימת רוקח - רישום, אבטחת איכות וכו.
דווקא אני לא רואה יתרון גדול לרוקח במשרת CRA ולכן זה לא תחום התפתחות "קלאסי" אך עם זאת אפשרי

ביוטכנולוגיה תרופתית
שאלה: מה זה בדיוק ביוטכנולוגיה תרופתית? איפה לומדים את זה? האם כימיה תרופתית זה יותר טוב מביוטכנולוגיה תרופתית? ומה לגבי רוקחות?

תשובה: אני לא יודעת בדיוק מה זה אומר ביוטכנולוגיה תרופתית אולם לדעתי יש רק תארים מתקדמים (לא ראשון) בזה. התחום של ביוטכנולוגיה להבדיל מכימיה מדבר על שילוב של ביולוגיה, הנדסה (בעיקר ביולוגיה מולקולרית) ביצירת תרופות. זה שונה מרחק יום ולילה מכימיה תרופתית, שם מדברים על כימיה "קונוונציונלית" יותר. גם כימיה תרופתית למיטב ידיעתי זה תואר מתקדם. רוקחות לעומת זאת נותן תואר ראשון, מולטידיסיפלינרי שמהווה בסיס טוב לשני התארים האחרים. בקיצור....מומלץ.

תעשיה או מקום קטן?
שאלה: איפה כדאי להתחיל לעבוד? בתעשייה גדולה? בבית מרקחת קטן?

תשובה: חד משמעית בתעשיה. אני התנסיתי ברוקחות דלפק בזמן הלימודים כ"עוזרת". הבנתי שזה לא הכיוון שלי וחיפשתי לעשות התמחות כבר בתעשיה כך שאת הסטז שלי עשיתי בכצט.
התעשיה פתוחה יותר לקבל אנשים צעירים, ישר מהלימודים להתמחות. אחרי כמה שנים בבית מרקחת, קשה להתחיל מהתחלה במשרת פיתוח כי זה ממש להתחיל מאפס. בד"כ המעסיקים פחות אוהבים לקחת "חסרי ניסיון מבוגרים" וגם לרוקח קשה לחזור אחורה.

תפקידו של רוקח
שאלה: מה עושה רוקח?

תשובה: רוקח מייעץ ומנפיק תרופות בבית המרקחת או בבית חולים. הוא הסמכות המקצועית לחתום על תיקי רישום של תרופות המשרד הבריאות ולאשר את שיווקן, הוא יכול לעבוד במחקר ופיתוח בתעשיה ופשוטו כמשמעו "לרקוח" תרופות חדשות.

סביבת עבודה של חוקר
שאלה: האם סביבתו של החוקר היא רק בתוך מעבדות? האם זה לא קשה להיות כל הזמן מול מבחנות?

תשובה: תלוי איזה מחקר. בתחום הכימי, ביולוגי - כן, בעיקר מבחנות. בתחום הפיתוח הפורמולטיבי - ממש לא. יותר דומה למטבח. מכונות, מכשירים, סביבת עבודה מגוונת ואינטראקציה עם הרבה בעלי תפקידים. גיוון שמשלב מחקר, כתיבה ועבודת מעבדת מעשית.

ניסויים בבע"ח
שאלה: רציתי לדעת האם במסגרת לימודי רוקחות, עורכים ניסויים בבעלי חיים?

תשובה: בתואר שני - חד משמעית כן. בתואר ראשון יש משהו מאד מינורי שהשתמשו בחלק מתוך החיה ולא הסטודנטים ביצעו את הניתוח כי לא מוסמכים לכך. יש לי תחושה שאפילו את זה כבר הוציאו מתוכנית הלימודים.

שכר
שאלה: האם שכר רוקח תעשייתי גבוה מקהילתי?

תשובה: בדרך כלל רוקח מתחיל בתעשיה ירוויח פחות (פר שעה) מרוקח בבית מרקחת אולם יש סיכוי גבוה שבשורה התחתונה השכר יהיה זהה כי בתעשיה יש אפשרות לעבוד יותר שעות (ולהישאר שפוי...). צריך ללזכור שלרוקח בתעשיה יש יותר לאן להתקדם מבחינת תפקיד ורמות שכר בעוד שבבית המרקחת תקרת הזכוכית קרובה מאד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד