072-3300504

נטוורקינג בקרב בוגרי MBA

טיפוח רשת קשרים חברתית עם בוגרי MBA - הדרך המהירה לעבודת החלומות

מריה פילד | 30-09-2007 17:16:00

סטטיסטיקות של סקרי שוק העבודה משתנות ממדינה למדינה, אך עם זאת, חוקרים רבים מדווחים כי ל-60% ממקומות העבודה, מגיעים העובדים דרך "נטוורקינג" (קשרים אישיים). מעניין לדעת שקיומן של משרות רבות כלל אינו מתפרסם במדיה - בעיתונות או באינטרנט - משום שהן עוברות מפה לאוזן בלבד.

בזירת ה-MBA, מקום בו התחרות קשה, בוגרים טריים רבים מבינים כי ללא קשרים אישיים קשה מאוד לבחון את מקומות העבודה המוצעים בשוק או להתקבל אליהם. אז מאיפה אפשר להתחיל? ברשתות חברתיות של בוגרים.

נטוורקינג בזמן אמת
נטוורקינג בזמן אמת

רשת הבוגרים של קראנפילד
העובדה כי סיימת את לימודי ה-MBA שלך לא אומרת כי צריך לזנוח את קשריך לאוניברסיטה - רשתות חברתיות של בוגרים יכולות לפתוח לך דלתות שכלל לא ידעת על קיומן.

פיטר פנה, מנהל פיתוח קריירה ב"קראנפילד" מסביר: "78% מבוגרי ה-MBA ב"קראנפילד" משיגים את עבודותיהם דרך רשתות חברתיות, אבל 100% מהם נעזרים בשיחה עם הבוגרים כדי לקבל מידע ורמזים באשר לאפשרויות עבודה. האפקטיביות של אותם בוגרים היא במתן מידע על התעשייה ועל חברות - דבר נדרש למי שרוצה לשנות סקטור, תפקיד, חברה או אפילו לעבור מדינה. אותו בוגר היה במצבך ומעריך לחלוטין את השאלות שעליך לשאול כדי לעבור בצורה יעילה. בקיצור, ישנן סירות הצלה שיכולות בקלות לעזור לך בים הסוער של שוק העבודה".

קידום נשות עסקים ב"קאס"
אין צורך להצטרף לכל רשת חברתית של בוגרים. "רצוי להצטרף רק לרשת שמשרתת את מטרותייך באופן הטוב ביותר", אומרת צ'יירה ויאני, בוגרת בית הספר למנהל עסקים קאס. "לדוגמה, נשות בית הספר לעסקים קאס ממקדות את המאמצים שלהן בקידום הכשרונות הנשיים בתוך בית הספר, והן בעלות קשרים טובים בתעשיית העסקים בתוך העיר. הרשתות החברתיות של יזמי קאס מציגות את חבריהן לועידות שונות בתעשיית העסקים, שם חברי הרשתות מדברים על נושאים אקטואליים שמשפיעים על עולמות היזמות העסקית ברחבי העולם".

בוגר מביא בוגר
יצירת קשר עם בוגרים יכולה להוכיח את עצמה כקלה ויעילה יותר מאשר, נניח, לפגוש חבר של חבר. במידה שבחברה בה ברצונך לעבוד נמצא בוגר תוכנית MBA דומה לשלך ויצרת איתו קשר, החברה יכולה להסתמך על הניסיון הטוב שיש לה עם אותו עובד בזמן ראיון העבודה שלך במקום. ברגע שדריסת הרגל הזו תושג ואם לא הוצע לך ראיון רשמי, כדאי לבקש "פגישת מידע". פגישה זו תעזור לך לפגוש אנשים בעלי השפעה, ויותר מכך תאפשר לך לדעת האם החברה אכן מתאימה לך.הצעד האחרון שעליך לעשות הוא להתאמץ לדבר עם מגוון אנשים בתעשייה בה ברצונך לעבוד, שכן הבוגר באותה חברה יוכל להפנות אותך לאנשים הנכונים.

כיצד לפנות
פיטר פנה נותן טיפים כדי להבטיח ניצול נכון של שירותי הבוגרים: "כדאי להתגבר על החרדות ולפטפט עם בוגר שהשתלב בתעשייה; במקרה של התרגשות או תחושת עצבנות, אפשר לבקש מחברים ללימודים ולתחום לעזור לך להפשיר את הקרח ולפנות לבוגר; גישה מקצועית היא דבר חשוב ואם ביקשת 15 דקות שיחה עליך לדבוק בזמן שהוקצב".

מה לא לעשות? לא לבקש עבודה, אלא הצעות והמלצות. פנה מסביר כי הבוגרים נמצאים בקשר האחד עם השני, כך שאם מישהו משאיר רושם לא מקצועי, אל לו להיות מופתע אם בוגרים אחרים לא מחזירים לו תשובה לדואר האלקטרוני ששלח.

דריסת רגל בתעשייה
הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שגם אם לא התחלת לעבוד מיד בעבודת החלומות שלך, קשר עם בוגר הוא צורה טובה מאוד להשיג דריסת רגל והכרה: קשרי בוגרים פשוט מאיצים את התהליך. חשוב לעשות מחקר מקדים כדי להוכיח שיש לך הבנה של מה שקורה בתעשייה או בחברה מסוימת. ולבסוף, סבלנות היא תכונה חשובה. יכול מאוד להיות שגם חודשים לאחר השיחה עם אותו בוגר או בוגרת הוא ייזכר בחיפושי העבודה שלך. אם עשית את המחקר שלך נכון והשארת רושם טוב, יזכרו אותך וייתכן שאף יקבלו אותך לעבודה.





הכתבה באדיבות חברת QS מארגנת כנס ה-MBA העולמי ומפעילת אתר www.TopMBA.com

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד