072-3300504

אחמדיניג'אד פונה לאקדמיה

600 כרטיסים נחטפו תוך שעה מרגע הודעת אוניברסיטת קולומביה במנהטן כי נשיא איראן יתארח מחר באוניברסיטה

רוי רגב | 23-09-2007 11:47:00

אוניברסיטת קולומביה הניו-יורקרית, הודיעה ביום שישי כי הזמינה את נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג’אד, להרצות בפני סטודנטים ביום שני הקרוב בפורום סגור ומצומצם. נשיא איראן השנוי במחלוקת, יגיע היום לארה"ב במטרה לנאום בבניין האו"ם הממוקם במנהטן. במהלך ביקורו ביקש נשיא איראן לבקר גם ב"גראונד זירו", אתר ההנצחה לפיגועי ה-11 בספטמבר. בקשתו נדחתה בעקבות לחץ משפחות הרוגי האסון.

סוכנויות הידיעות בעולם מפרסמות, כי כל 600 הכרטיסים נמכרו תוך שעה מאז הודיעה האוניברסיטה כי אחמדיניג’אד יתארח במקום, בפורמט של פורום שאלות ותשובות. האוניברסיטה התנתה את ביקורו בכך שהנשיא האיראני יקדיש זמן שווה למענה על שאלות הסטודנטים. הסטודנטים באוניברסיטה המפורסמת, הודיעו כי הם מכינים לנשיא איראן שאלות קשות במיוחד. כצפוי, וויכוחים קשים פרצו בקמפוס ומחוצה לו בעקבות הודעת האוניברסיטה על האורח המפוקפק שיתארח בתחומה מחר.

במהלך הביקור בניו-יורק ובקולומביה בפרט, יזכה אחמדיניג’אד לסוללת מאבטחים כדי למנוע פגיעה בו במהלך ביקורו המתריס בארה"ב. למרות הוויכוח סביב ביקורו באוניברסיטה, רוב הסטודנטים תומכים בהגעתו לקמפוס. הסיבה היא ככל הנראה רצונם לשאול אותו שאלות קשות ואולי אף לעורר פרובוקציה.

הפגנות סטודנטים רבות נגד איראן צפויות להתארגן מחר ברחבי הקמפוס, כולל התארגנות של סטודנטים יהודים רבים הלומדים ב"קולומביה" ומעונינים למחות נגד מי שקרא לשואה "מיתוס".

כאמור, התגובות לגבי ביקורו של אחמדיניג’אד ב"קולומביה" רבות ומגוונות. ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, אמר אמש כי לא ילך לשמוע את דבריו של מי שהוא מחשיב כ"נתעב ומגעיל". לעומתו, טען מושל המדינה, אליוט ספיצר, כי למרות שדעותיו של אחמדיניג’אד לא מקובלות עליו, "מדובר באורח של העיר וחובה להגן עליו".

נשיא איראן אחמדיניג'אד. הכרטיסים נחטפים.
נשיא איראן אחמדיניג'אד. הכרטיסים נחטפים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד