072-3300504

אבי סבאג עושה את אירופה

קבלו את אבי סבאג, בן פקיעין (בוקייעה), בוגר המסלול המלא ליצירה והפקה ב- Muzik, שקונה לעצמו מקום של כבוד ברחבות המועדונים באירופה, בזכות השילוב המעניין בין אלקטרו-האוס למוזיקת עולם אוריינטלית בסטים שלו.

17-09-2007 12:01:00

כיצד ומתי התחלת לעסוק במוזיקה?

התחלתי לנגן בפסנתר מגיל 7. בגיל 12 גיליתי את עולם הסינטיסייזרים כשקניתי את הסינטי הראשון, "רולאנד גיי אקס 1", ומצאתי שאני נמשך יותר לסאונדים הללו, יותר מאשר למוצארט ובטהובן .

מי ההשפעה הכי גדולה עלייך כדי ג'יי? וכמפיק?

אני מושפע מלהקות ואמנים כמו דפש מוד, דה קיור , ג'ורג'יו מורודר ועוד.

איך אתה מגדיר את המוזיקה שאתה מתקלט? מה מייחד אותך כ- dj?

אני מתקלט כל סגנון אלקטרוני, אין לי בעיה עם אף סגנון מההאוס עד קלאב טראנס, אבל אני משלב אוריינטל מיוזיק, במינון משתנה, בהתאם לאירוע שאני מנגן בו, ואני חושב שזה מייחד אותי.
יש המון djs שמנגנים רק סגנון אחד והולכים איתו עד הסוף. אני עד עכשיו לא הצלחתי להתחבר לסגנון אחד, אני עדיין חוקר כל סגנון בנפרד והאמת - אני אוהב את כולם, בזמני החופשי אני עדיין מאזין למוסיקה קלאסית...

איך אתה מופיע (תקליטים/דיסקים/מחשב)?

כשהתחלתי להופיע הייתי מנגן על פטיפונים, אבל בגלל ההיצע המוגבל של תקליטים בארץ (וגם באינטרנט) עברתי לנגן על דיסקים. בתקופה האחרונה גם התחלתי להכנס לעולם של האבלטון לייב, אבל אני עדיין לא מתקלט באמצעות מחשב.

אבי סבאג
אבי סבאג

"הקורסים במיוזיק תרמו לי המון"
איך הגעת למיוזיק? איזה קורסים לקחת בבית הספר?

בגיל 21 התחלתי ללמוד ב- Muzik, עוד כשנקרא djschool. התקשרתי, עברתי את מבחני הקבלה והראיון האישי ואז כל הדברים שחלמתי עליהם התחילו להתממש.

כל קורס שלמדתי במיוזיק השפיע עליי לטובה, כולל הקורסים שלא התייחסו דווקא להפקה מוסיקלית אבל תרמו לי המון, כמו הקורס של עמית הכט "פרספקטיבות מוזיקליות" והקורס של רוני נוי "קידום עצמי בתעשיית המוזיקה".

הקורסים של אורי ליכטיק וערן סורג'ון תרמו מאוד מבחינת איך
להתייחס לדי ג'יי סט כיצירה מוזיקלית. אורי לימד אותי את כל הטכניקות, וערן, עם כל הידע שלו בפסיכולוגיה מוזיקלית ובבניית סטים וקריאת הקהל השלים את התמונה ובגדול.

אחרי שנה א היה ברור לי שאני ממשיך לשנה ב, כי אי אפשר ללמוד הכל בשנה אחת (למרות שנתקלתי בכמה בתי ספר בחו"ל שמלמדים את הקורסים האלה בשנה אחת אבל לפי דעתי זה לא מספיק). בשנה ב למדתי עם זיו מטושקה פרוגרמינג, שאיפשר לי לגעת כמעט בכל סגנון מוסיקלי מבחינת ההפקה, מהג'נגל ועד לרייב. זה היה כמו מסע בזמן מתחילת המוזיקה האלקטרונית עד ימינו.

באותה שנה למדתי גם סדנת רמיקס ובניית טראק עם דורון פלסקוב, שנתן לנו הזדמנות לעשות רמיקס לדפש מוד עם המון טיפים ביצירת טראק. לא לשכוח את בני שלימד אותי מיקסינג ואיך להוציא סאונד טוב מהקלטת להקות וזמרים.

בשנה ג למדתי עם אלון אדירי מיקס מתקדם, ועם בני המשכתי בקורס המיקסים והמאסטירינג. זה היה מדהים ללמוד את השיטה השונה של כל אחד מהם: עם בני למדתי משנה א ואז כשהגעתי לשנה ג חשבתי שאני מבין "הכל" פחות או יותר באיך להוציא סאונד טוב ומיקס טוב; עד שהגיע אלון ואיפשר לנו לראות פרספקטיבה נוספת של המיקס. זה היה מבלבל בהתחלה - להתחיל לחשוב בדרך שונה לגמרי אחרי שלוש שנים, אבל זה השתלם בסוף, זה היה מדהים להשתמש באותם מכשירים עם חשיבה קצת אחרת ולשלב את כל זה עם הדברים שלמדתי בהתחלה.

כיצד הגעת לנגן באירופה?

ההופעה הראשונה שלי בחו"ל הייתה באיטליה, כשקרוב משפחה איטלקי השמיע כמה סטים שלי לחבר שלו, בעל בר בדרום איטליה, והוא התלהב והזמין אותי אחרי שבועיים לנגן אצלו.

איפה הופעת בסיור הנוכחי?

הופעתי בצרפת ובגרמניה דרך חברת תקליטים צרפתית שיש לה סניף גם בגרמניה. בין היתר בגרמניה הופעתי במועדון בשם "פירוירק", אחד המועדונים הגדולים במינכן.

הם דאגו לכל - כרטיס טיסה, בית מלון, ונסיעות, היה ממש כיף היו כל מיני אנשים מתרבויות שונות שרקדו ביחד - גרמנים, טורקים, אוסטרים, איטלקים, אפילו היו כמה חבר'ה מהודו.

מתי אפשר לצפות לריליסים או אלבום של חומרים מקוריים?

אני עובד בימים אלה על האלבום הראשון שלי. בנוסף אני מפיק זמר צרפתי בשם מוקתאר, שעבד בעבר עם המגה dj האיטלקי ג'ותתי ואניללי. הוא מאוד מפורסם באירופה והתחיל את דרכו עם זמרים מפורסמים בצרפת כמו שיב ח'אלד, ראשיד טאהא ופודיל.

יש לו ריליסים בבודהה בר 3 , דאנס מאשין , ועוד אוספים שיצאו באירופה. עד עכשיו הפקתי לו 3 קטעים: House, R&B, Hip Hop.

עכשיו הוא עובד על הריליס של אחד הקטעים שלנו באוסף הקרוב של בודהה בר או אוריינטל גארדן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד