072-3300504

"הפרה בוטה של ההסכם"

יו"ר התאחדות הסטודנטים מוחה על אי הורדת שכר הלימוד לתלמידי רפואה; אומר כי אין טעם למו''מ עם ממשלה שמפרה התחייבויות

ליאור ליוואק | 10-09-2007 10:26:00

זירת הסטודנטים מתחממת שוב: כפי שדווח אתמול, סטודנטים לרפואה קיבלו לאחרונה בדואר שוברי תשלום לשנת הלימודים הבאה ששכר הלימוד הנקוב בהם לא הופחת, בניגוד להסכם שנחתם לאחר השביתה בין הסטודנטים לממשלה. איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אמר אתמול כי הממשלה "מפרה בצורה גסה ובוטה את ההסכם שנחתם".

ההסכם שנחתם בתום השביתה בין ארגוני הסטודנטים לראש הממשלה ולשרת החינוך, כלל התחייבות להורדת שכר הלימוד של הסטודנטים לרפואה בשנים הקליניות לשכר לימוד אוניברסיטאי רגיל - 8,580 שקלים. מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי שכר הלימוד הנקוב בשוברים שקיבלו הסטודנטים לרפואה עומד על 11,605 שקלים. בנוסף כלל ההסכם התחייבות להעברת כ-20 מיליון שקלים למכללות לחינוך, סכום שעדיין לא הועבר.

על פי ההסכם שנחתם, בשבועות הקרובים אמורים הסטודנטים ונציגי הממשלה לפתוח במשא ומתן בנוגע להמלצות שכר הלימוד של ועדת שוחט. הוועדה המליצה על העלאת שכר הלימוד האוניברסיטאי ל-14,800 שקלים לשנה אולם הסטודנטים מתכוונים להציג מודל חלופי לשכר הלימוד.

יו"ר ההתאחדות שונשיין ציין אתמול כי בעקבות אי קיום ההתחייבויות על ידי הממשלה, "אין טעם לחזור למשא ומתן" עמה. שונשיין אף הזהיר כי ייתכן ובמידה ושכר הלימוד לסטודנטים לרפואה לא יופחת - יחודש המאבק. גם ראשי אגודות הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטה העברית הביעו אמש תרעומת על אי כיבוד ההסכם מצד הממשלה.

במכתב ששלח אתמול עו"ד בועז בן-צור המייצג את התאחדות הסטודנטים למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, סטיבן סתיו, כתב בן-צור כי "שכר הלימוד לסטודנטים לרפואה באוניברסיטה העברית הועלה והועמד על סך של 11,605 ¤ לשנת הלימודים תשס"ח". בן-צור הוסיף כי מדובר ב"בהפרה בוטה של ההסכם שהושג בין הצדדים" וכי במידה ולא תתוקן ההפרה תוך שבוע, תנקוט ההתאחדות בצעדים משפטיים.

מנכ"ל המל"ג סתיו אמר אתמול לעיתון "הארץ" כי במל"ג לא היו שותפים להסכם והועדה לתקצוב ולתכנון, האחראית על תקצוב מוסדות ההשכלה הגבוהה לא קיבלה מקורות למימונו.
"מי שהתחייב היה צריך להעמיד גם מקורות תקציביים שיאפשרו את מימושו, אחרת זה יוצר קיצוץ נוסף בתקציב המוסדות, שגם היום לא מקבלים שיפוי מלא על ההפחתות הקודמות בשכר הלימוד".אמר סתיו. ממשרד ראש הממשלה וממשרד שרת החינוך נמסר כי ההסכם יכובד.

הפגנת סטודנטים
הפגנת סטודנטים
שונשיין. הפרה בוטה
שונשיין. הפרה בוטה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד