072-3300504

האנשים שעשו היסטוריה

"אישים מכונני עולם" הוא קורס ייחודי שניתן השנה באודיטוריום המרווח של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים

04-09-2007 09:49:00

מה המשותף בין גלילאו גלילי, מוחמד, הרצל וצ'רלי צ'פלין? לכאורה, שום דבר. הם חיו בתקופות שונות, בארצות שונות, הם בני עמים אחרים... אך כולם זכו להתארח בקורס הייחודי "אישים מכונני עולם" – קורס העשרה ראשון מסוגו שבו השתתפו כל תלמידי שנה א' במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים.

את הקורס ריכזה ד"ר איילת כהן, ראש החוג לתקשורת במכללה, והיא מספרת על ייחודו: "כל חוג במכללה 'תרם' אדם מטעמו, שהכין מפגש מלא שסבב סביב אישיות חשובה מתחום החוג. נכון שהיה מדובר ב'טעימה' בלבד, כי ברור לכולם שאי-אפשר ללמוד על דמותו המורכבת של אברהם אבינו, לדוגמה, בהרצאה בת שעה וחצי בלבד, אך הקורס עשה את שלו – העשיר את הבאים בידע ופיתח את סקרנותם האישית והאינטלקטואלית כלפי האישיות המדוברת".

דוד ילין

צ'פלין המהפכן
את סדרת מפגשי הקורס סיימה הרצאתה של ד"ר כהן על דמותו של צ'רלי צ'פלין – השחקן, הפנטומימאי, הבדרן, המהפכן והגולה שלא מרצון מארצו.

כהן הובילה את הנוכחים בין תחנות חייו השונות של צ'פלין, במיומנות ויצרה התעניינות בפעילותו ובמעשיו של האיש שנחשב לאחד מאבותיו של הקולנוע. המפגש, שהתקיים באודיטוריום של המכללה, עורר סקרנות ושאלות רבות. "רצינו שאנשים ירגישו לא כמו במכללה, אלא כאילו הגיעו למפגש העשרה קולנועי בסגנון סינמטקי", הסבירה ד"ר כהן.

בסיום הקורס היו גם תובנות. "השילוב של כל תכני הלימוד בקורס הרב-תחומי הזה הובילו בהחלט אל המטרה הכללית – רב-תרבותיות וחשיפת הסטודנטים לעושר תרבותי זה. אני מקווה שקורסים כדוגמת הקורס 'אישים מכונני עולם' יתקיימו גם בעתיד", אומרת ד"ר איילת כהן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד