072-3300504

הנזיר שזייף את התואר שלו

אנשי מפתח בחברה הדרום קוריאנית הודו כי זייפו את קורות חייהם. במדינה בה החינוך הינו ערך עליון לא מוכנים לקבל את התופעה

רוי רגב | 03-09-2007 15:13:00

עיתון הניו יורק טיימס פרסם כי דרום קוריאה סוערת בעקבות פרשת זיוף תארים אקדמיים. שלא כמו בישראל, בה אנשי ממשל זייפו תארים או "קישטו" את קורות חייהם בתארים שלא עשו. בקוריאה מדובר באנשי מקצוע, מרצים ואפילו אנשי רוח שהתגלו כמתהדרים בתארים שכלל לא עשו או לא סיימו. כאמור, דרום קוריאה, מדינה בה החינוך הוא ערך עליון סוערת בימים אלה. הקש ששבר את גב הגמל היה כאשר התגלה כי נזיר בודהיסטי רם דרג זייף את קורות חייו. הנזיר, הקרוי בפי מאמיניו "ג'ינגוואנג הנכבד", טען כי קיבל תואר מהאוניברסיטה הלאומית של סיאול, דבר שמעולם לא קרה.

את מחול השדים הזה התחילה בכלל מרצה לתולדות האמנות מאוניברסיטת דונגוק היוקרתית בדרום קוריאה. המרצה, שין ג'אוונג-אה, אשר עשתה חייל לאחרונה בעולם האמנות הדרום קוריאני, נשאלה על ידי בכירים באוניברסיטה היכן למדה וזאת טענה כי היא בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת ייל היוקרתית בארה"ב. חבר המנהלים של האוניברסיטה פרסם את המידע בתקשורת וכך התגלה כי המרצה הכוכבת כלל לא למדה בייל אלא באוניברסיטת קנזס, שם כלל לא סיימה את לימודיה.

הפרשייה גרמה לפיטוריה של שין מהאוניברסיטה והיא נאלצה לעזוב את המדינה לארה"ב. פרשייה נוספת שעלתה לכותרות לאחרונה, היא זו של אדריכל מפורסם אשר טען כי קיבל תואר באמנות מאוניברסיטת ניו ברידג' בארה"ב, בדיקה העלתה כי בניו ברידג' אין חוג לאמנות כלל. בנוסף, קים אוק רנג, מנהלת המרכז לאמנויות הבמה, נאלצה להתפטר מתפקידה לאחר שהודתה כי קנתה את התואר שלה בקליפורניה.

הרעש התקשורתי שעשו פרשיות הזיוף המופיעות בראש מהדורות החדשות בדרום קוריאה לאחרונה, מביא לחשיפת עוד ועוד זייפנים בתפקידי מפתח. הציבור בדרום קוריאה הוא אובססיבי בנושאי החינוך ולימודים בארה"ב הם דבר נפוץ. החברה בדרום קוריאה רואה עצמה נבגדת על ידי כל אותם אנשי מפתח שזייפו את קורות חייהם.

בלבוש מסורתי. הקוריאנים שמים דגש על לימודים גבוהים.
בלבוש מסורתי. הקוריאנים שמים דגש על לימודים גבוהים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד