072-3300504

היום בכנסת: דיון על אגודת הסטודנטים של "הפתוחה"

הח''כים בוועדת החינוך ידונו בבקשת סטודנטים להקים אגודת סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה

ליאור ליוואק | 21-08-2007 13:45:00

ועדת החינוך של הכנסת תדון היום בנושא אי ההקמה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. באוניברסיטה לא הייתה קיימת אגודה כזו מאז שהוקמה לפני כ-30 שנה, ובשנה הקרובה ייכנס לתוקף חוק זכויות הסטודנט המחייב כל מוסד אקדמי "לקיים בחירות לאגודת הסטודנטים במוסד במועד שייקבע, בתיאום עם הנהלת המוסד".

כזכור, לפני כחודשיים נערכו באוניברסיטה הפתוחה בחירות ראשונות לאגודת סטודנטים. אחוז ההצבעה עמד על כ-6% ונשיא האוניברסיטה הודיע לסטודנטים כי שיעור המצביעים הנמוך הראה כי רובם המכריע "לא תמך באופן פעיל במהלך של הקמת אגודת סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה". בהתאם לקריטריון הסף לתקפות הבחירות שנקבע על ידי האוניברסיטה עצמה על 12% הצבעה, הודיעו רשויות האוניברסיטה כי הבחירות אינן תקפות.

חלק מהסטודנטים טענו אז כי הבחירות נעשו שלא מתוך כוונה להקים אגודה אלא להפך, להוכיח את אי הצורך בה. לטענת שגיא בן-חור, יו"ר אגודת הסטודנטים הלא-רשמית באוניברסיטה טען אז הרף שנקבע היה גבוה מאוד ולא היה לו תקדים באף מוסד אקדמי אחר.

על פי דיווח ב-NRG, התבטאו היום חברי כנסת נגד הנהלת המוסד ולטובת הקמת אגודה באוניברסיטה. "יש לעמוד על כך שהחוק ייושם באופן מלא, ובמידת הצורך להטיל סנקציות על הנהלת המוסד", אמר ח"כ סילבן שלום (ליכוד) חבר ועדת החינוך שיזם את חוק זכויות הסטודנט. ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר כי "לא ייתכן מצב שמאז הקמת האוניברסיטה הפתוחה אין בה אגודת סטודנטים מכהנת"

מילר הוסיף ואמר כי בכוונתו "לעשות הכול על מנת להביא את הצדדים לפשרה הולמת, ולדאוג שאגודת סטודנטים במוסד הזה תוקם במהרה. לא ניתן יד לכך שהסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה ילמדו מבלי שתעמוד מאחוריהם אגודת סטודנטים פעילה".

פרופ' גרשון בן שחר, נשיא האו''פ
פרופ' גרשון בן שחר, נשיא האו''פ
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד