072-3300504

המל"ג לאריאל: שנו את השם ולא - ההכרה בסכנה

שבוע לאחר ההכרזה על שדרוג ל"מרכז אוניברסיטאי", מאיימים במל"ג לשלול את ההכרה מתארי המכללה באריאל. נשיא אריאל: הכל נעשה כחוק

ליאור ליוואק | 09-08-2007 17:20:00

שבוע לאחר ההכרזה על השדרוג ל"מרכז אוניברסיטאי", המאבק על מעמדה של המכללה באריאל נמשך: במכללה שבשומרון כבר החליפו את השלטים ל"מרכז אוניברסיטאי", אבל במל"ג מודיעים על צעדי נגד: מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה סטיבן סתיו הנחה את עובדי המל"ג שלא לטפל באף פנייה המגיעה מאריאל תחת השם "המרכז האוניברסיטאי".

"לאור הודעת המכללה כי מעמדה שודרג להיות מרכז אוניברסיטאי, הריני להבהיר, כי אין אנו רואים בשינוי זה שינוי תקין על-פי הנהלים והחוק" כתב סתיו לעובדים. "על כן, אבקש לא לטפל בכל פניה מצד נציגי המכללה, אשר תופנה אלינו בשם המרכז האוניברסיטאי, לרבות תשובות למכתבים, טיפול בתוכניות חדשות, תקצוב והזרמות כספים".

שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, המכהנת מתוקף תפקידה גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, הודיעה אתמול (ד') לראשי המכללה באריאל כי ההכרזה על שדרוג המכללה מהווה הטעיה של הציבור שכן היא עומדת בניגוד להחלטות הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) במל"ג ובניגוד לעמדת מפקד כוחות צה"ל באיו"ש, שבשטח פיקודו ממוקמת המכללה.

בהודעה שמסרה לראשי המכללה יחד עם יו"ר הות"ת, פרופ' שלמה גרוסמן, הזהירו השניים כי להכרזה עשויות להיות השלכות על בוגרי המכללה ועל ההכרה בתארים של "המרכז האוניברסיטאי" החדש. השניים דרשו מהמכללה להפסיק לעשות שימוש בכל מונח הכולל את המילה אוניברסיטה ולפרסם הבהרה בנושא באמצעי התקשורת.

נשיא המכללה באריאל פרופ' דן מאירשטיין אמר אתמול ל"יורם" כי הזכות להשתמש במונח "מרכז אוניברסיטאי" ניתן למכללה על ידי מל"ג-יו"ש, הגוף האחראי על אישור תכניות הלימודים בשטחי יהודה ושומרון. "הלכנו לרשם העמותות, הוא שינה את שם העמותה והיום כחוק אני לא יכול להשתמש בשם אחר" אמר מאירשטיין.

לדברי מאירשטיין, ההתנגדות להקמת אריאל באה מצד האוניברסיטאות הותיקות ואינה מפתיעה שכן גם בעבר, "בכל פעם שניסו להקים מוסד חדש, הקודמים התנגדו".

חלק מהשלטים כבר הוחלפו
חלק מהשלטים כבר הוחלפו
תמיר. הטעייה של הציבור
תמיר. הטעייה של הציבור
מאירשטיין. גם בעבר התנגדו
מאירשטיין. גם בעבר התנגדו
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד