072-3300504

מהזדמנות להצטיינות

בוגרי התכנית, המיועדת למי שאינם עומדים בסף הקבלה, מסיימים את לימודיהם האקדמיים בציונים גבוהים מהממוצע

08-08-2007 11:06:00

"שער פתוח", תכנית ייחודית של המסלול האקדמי המכללה למינהל, המאפשרת לימודים אקדמיים לבעלי פוטנציאל לימודי גבוה, שבשל סיבות שונות אינם עומדים בסף הקבלה הרגיל, חוגגת בימים אלו שבע שנים להיווסדה עם תשעים ושניים אחוזי הצלחה וחמש מאות שלושים ושניים בוגרים, סטודנטים רבים אשר המשיכו ללימודי התואר השני ועשרות בוגרים מצטיינים.

"שער פתוח" מאפשרת קבלה ללימודים אקדמאים לסטודנטים בעלי תעודת בגרות ופוטנציאל לימודי גבוה, אשר בשל סיבות שונות אינם עומדים בסף הקבלה של המסלול האקדמי המכללה למינהל. התכנית מקבלת מדי שנה כמאה חמישים סטודנטים, לתחומים הבאים: מינהל עסקים, משפטים, תקשורת, מדעי ההתנהגות, כלכלה וקרימינולוגיה.

לדברי ד"ר גדי בן עזר, ראש התכנית, "התכנית נועדה לסטודנטים בעלי פוטנציאל להצטיינות שאנו מאמינים שהקריטריונים ה"אובייקטיביים", כגון ציוני הפסיכומטרי או תעודת הבגרות, אינם משקפים את יכולתם האמיתית. אנו מאפשרים לכל מועמד הזדמנות להציג, בראיון אישי מעמיק, את האדם העומד מאחורי הנתונים, תוך שימת דגש על יכולת להצטיין ועל מוטיבציה ובשלות ללימודים אקדמיים".

במסגרת התכנית, אשר נמשכת שנה אקדמית אחת, לומדים הסטודנטים ב"שער פתוח" מגוון קורסים, אשר מוכרים להם ע"י בית הספר או החוג בו הם מעוניינים ללמוד, ונדרשים לעמוד בממוצע ציונים הגבוה מממוצע הציונים הרגיל. התכנית מיועדת לא רק להשלמת פערי ידע, אלא דוחפת להישגיות ולמצוינות אקדמית. לאחר שעמדו בדרישות אלו, ניתנת להם בסיום השנה אפשרות להמשיך את לימודיהם במסלול האקדמי המכללה למינהל ללא כל תנאי נוסף.

92 אחוזי הצלחה בתכנית
במהלך שבע השנים האחרונות התקבלו ל"שער פתוח" 770 סטודנטים, 92 אחוזים מהם עמדו בתנאי התכנית (הדורשים כאמור ממוצע ציונים גבוה במיוחד) והמשיכו את הלימודים במסלול האקדמי המכללה למינהל.

עם עליית המודעות לפרוייקט, גדלה גם כמות הסטודנטים המעוניינים להתקבל לתכנית - בעוד שבשנה הראשונה התקבלו 37 סטודנטים, בשנה שעברה התקבלו 167 סטודנטים. עלייה כזו צפויה לבוא לידי ביטוי גם בשנים הבאות. עד היום העמידה התכנית כ-150 בוגרים בעלי תואר ראשון, 300 סטודנטים נוספים לומדים לתואר ראשון.

"הבוגרים שלנו מסיימים את לימודיהם האקדמיים בממוצע ציונים גבוה מהמקובל ולמעשה הם תורמים להעלאה של ממוצע ציוני הסיום בחוגים אליהם הם התקבלו", אומר בן עזר. "הדבר מהווה הוכחה לכך שכאשר ניתנת לאדם הזדמנות להוכיח כי יכולותיו אינן משתקפות בנתונים ה"יבשים", הוא יפעל במלוא מרצו להביא את עצמו למימוש מקסימלי של הפוטנציאל הלימודי הטמון בו".

בשנת הלימודים תשס"ח צפויים להתחיל את לימודיהם בתכנית כ-160 איש.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד